שירותי בנקאות בפורטוגל – למחזיקים באזרחות פורטוגלית ולמשקיעים

בין אם אתם עושים עסקים, משקיעים בנדל"ן בפורטוגל, מתעניינים או עוברים אליה לרילוקיישן, תצטרכו לפתוח בה חשבון בנק כדי להתנהל כספית. ניתן לעשות זאת אונליין, ללא הצורך בהגעה לפורטוגל. תופתעו לגלות ששירותי הבנקאות בפורטוגל מגוונים מאוד ומעבר לבנקים הגדולים שבהם ניתן שירות באנגלית, ישנם גם בנקים פרטיים, אזוריים, דיגיטליים וגם חשבונות חוץ. כלומר, כל פעולה שאתם רק יכולים לחשוב עליה – תשלום מס הכנסה וביטוח לאומי, תשלום משכנתא, הלוואות, חיסכון, השקעות, חשבון נייד וניהול חשבונות חוץ, את כולן ניתן לעשות דרך שירותי הבנקאות בפורטוגל!

חלק גדול מאלו שמשתמשים בשירותים הבנקאיים של פורטוגל בוחרים בבנקים הגדולים. אחד החסרונות בכך הוא משך הזמן שלוקח לפתוח חשבון בשל רגולציה תוך ארגונית של הבנקים, בעיקר בגלל האיסור על הלבנת הון. פתיחת חשבון בנק יכולה לקחת כחודש וחצי ורבים לא יודעים על האלטרנטיבות הקיימות של פתיחת חשבונות במהרה בבנקים הקטנים יותר.

במאמר זה המבוסס על מדריך שירותי הבנקאות באתר Expatica, אנו נספר לכם על האלטרנטיבות לבנקים הגדולים, על כל סוגי הבנקים הקיימים בפורטוגל ושירותי הבנקאות שהם מציעים.

לחצו על הכותרת למעבר לפסקה המתאימה:

הכירו את המערכת הבנקאית בפורטוגל

שירותי בנקאות בפורטוגל

מצאו את השירותים שמתאימים לכם בתור:

אזרחים פורטוגלים שגרים בארץ או ברילוקיישן\עם ויזות שהייה בפורטוגל

שוהים בפורטוגל ברילוקיישן\ באופן זמני, ללא אזרחות פורטוגלית

משקיעים בנדל"ן\עסקים בפורטוגל (עם ובלי אזרחות פורטוגלית)

הכירו את המערכת הבנקאית בפורטוגל

בפורטוגל ישנה מערכת בנקאית מודרנית שכוללת את אחת הרשתות הבין בנקאיות המתקדמות בעולם באמצעות מולטיבנקו. כיום ישנם בפורטוגל מעל 150 בנקים. זה כולל מגוון של בנקים קמעונאיים לאומיים פרטיים, בנקים ציבוריים ושיתופיים, בנקים בינלאומיים ובנקים דיגיטליים חדשניים.

למרות שמספר הבנקים הפיזיים הצטמצם בעשור האחרון, עדיין ישנם כ-36 סניפים לכל 100,000 איש. זה כמעט פי שלושה מהממוצע העולמי.

רוב הבנקים בפורטוגל שייכים להתאחדות הבנקים הפורטוגלית. הבנק המרכזי בפורטוגל הוא בנקו דה פורטוגל, המשמש גם כרשות רגולטורית של הבנקים הפורטוגליים.

שירותי בנקאות בפורטוגל:

רוב הבנקים בפורטוגל מציעים מגוון שירותים לאנשים פרטיים ועסקים, כולל:

חשבונות שוטפים: חשבונות יומיים רגילים. זה כולל חשבונות המותאמים לסטודנטים או לנוער, כמו גם חשבונות פרמיום עם מגוון רחב יותר של אפשרויות כרטיסי אשראי.

הלוואות ומשיכת יתר: חשבונות זמינים עם אפשרות משיכת יתר. רוב הבנקים מציעים הלוואות אישיות לרכישות כמו חגים, שיפוצים בבית או הוצאות בלתי צפויות.

משכנתאות: ניתן לקחת משכנתאות בריבית קבועה ומשתנה בפורטוגל באמצעות מסגרות ההלוואות ברוב הבנקים הפורטוגליים.

חיסכון והשקעות: אלה יכולים להשתנות מחיסכון בריבית גבוהה וחשבונות ופקדונות לקרנות השקעה ותכניות פנסיה פורטוגלית.

ביטוח: מוצרי הביטוח כוללים ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח חיים וביטוח בריאות פורטוגלי.

בנקאות דיגיטלית ומקוונת: כל הבנקים העיקריים בפורטוגל מציעים שירותי בנקאות מקוונת, כולל גישה 24\7 לחשבונכם.

בנקאות סלולר: לנוחות גדולה יותר, אפשר להוריד אפליקציית בנקאות סלולרית פורטוגלית לטלפון הנייד. ישנה גם אפשרות לפתוח חשבון בנק בבנק המותאם לטלפון הנייד בלבד.

בנקאות לעסקים: רוב השירותים המצוינים לעיל זמינים גם לעסקים. אלה חדשות נהדרות למי שפותח עסק בפורטוגל.

שירותים לתושבי חוץ: אפשר לעשות קניות באמצעות הבנקים הפורטוגליים כדי למצוא את השירותים הטובים ביותר המותאמים לתושבי חוץ.

אם כבר יש לכם אזרחות פורטוגלית ואתם גרים בארץ או ברילוקיישן\עם ויזות שהייה בפורטוגל:

בנקים פרטיים לאומיים בפורטוגל

בפורטוגל ישנם בנקים פרטיים רבים שמציעים מגוון חשבונות עו"ש. חלקם מציעים חשבונות סטודנטים, חשבונות לתושבי חוץ וגם חשבונות משותפים. בבנקים גדולים בערים עם צפיפות אוכלוסין גבוהה ניתן למצוא לעיתים קרובות צוותים דוברי אנגלית.
הבנקים בפורטוגל פועלים תחת מערכת הכספומט מולטיבנקו שדרכה ניתן למשוך כסף, לשלם חשבונות, להטעין מנוי במספר של טלפון נייד פורטוגלי, להעביר כסף לחשבונות אחרים וכן לשלם מס הכנסה פורטוגלי ודמי ביטוח לאומי.
שעות הבנקאות בפורטוגל הם מ-8:30-15:00 וחלק מהמקומות פתוחים גם עד שעה 16:00. חלק מהבנקים פתוחים גם למספר שעות בשבתות.

בפורטוגל פועלים גם מספר בנקים קמעונאים פרטיים, כמו:

  • Banco Best
  • BancoBIC
  • Banco BPI
  • Millennium BCP
  • Novobanco
  • Santander Totta

בנקים דיגיטליים:

בשנים האחרונות הוקמו מספר בנקים דיגיטליים וניידים, שאפשרו ללקוחות לפתוח חשבון בנק באמצעות טלפון או מחשב נייד. בנקים דיגיטליים המתאימים לתושבי פורטוגל, כוללים:

בנקים אזוריים שיתופיים:

אם מאיזושהי סיבה אינכם יכולים או רוצים להשתמש בשירותיהם של הבנקים הגדולים בפורטוגל, ניתן לפתוח חשבון בבנק אזורי שיתופי. הבנק קרדיטו אגריקולה, למשל, מפעיל 86 בנקים שיתופיים עם למעלה מ-700 סניפים ברחבי הארץ.

לבנקים השיתופיים יש כ-700,000 משתמשים בפורטוגל. רבים מציעים שירותים הדומים לבנקים הקמעונאיים, כולל חשבונות עו"ש, כרטיסי אשראי, הלוואות ומשכנתאות.

על מנת לפתוח חשבון שיתופי בקרדיטו אגריקולה, עליכם להראות תעודת תושב פורטוגלית. אם אין לכם כזאת, תצטרכו דרכון פורטוגלי או תעודה מזהה, כתובת בפורטוגל ומספר NIF. כמו כן, ייתכן שתצטרכו לספק את הסטטוס של מצבכם הכלכלי (סטודנט, מועסק, פנסיונר וכו').

אם אתם נמצאים בפורטוגל באופן זמני\ בתנאי רילוקיישן

 הבנקים הבינלאומיים:

 ישנם מספר בנקים בינלאומיים שתוכלו למצוא באזורים עירוניים גדולים יותר. שעות הפתיחה בבנקים האלו דומים לשעות הפתיחה בבנקים הפורטוגליים. לעיתים קרובות, הם מציעים מגוון שירותים שרלוונטיים לתושבי חוץ ולתושבים זמניים בפורטוגל.

חלק מהבנקים הבינלאומיים בפורטוגל, הנם:

  • Abanca
  • Barclays
  • BBVA
  • BNP Paribas
  • Citibank
  • Credit Agricole
  • Deutsche Bank

בנקאות חוץ בפורטוגל:

תושבי חוץ המתגוררים בפורטוגל עשויים לגלות שפתיחת חשבון חוץ בינלאומי היא הדרך הטובה ביותר לנהל את כספיהם. חשבון חוץ עוזר במיוחד למי שעובד מחוץ לפורטוגל, נמצא הרבה זמן ביותר ממדינה אחת או מעביר כספים בין מדינות באופן קבוע.
חשבונות חוץ מוחזקים מחוץ למדינת מגורים של בעל החשבון ובדרך כלל מציעים יתרונות ברורים כגון מגוון רחב יותר של שירותים חוצי גבולות ומיסוי נמוך יותר על כספים.

אם אין לכם אזרחות פורטוגלית אבל אתם משקיעים בנדל"ןעסקים בפורטוגל (מתאים גם לאזרחים פורטוגלים):

בנקים להשקעות:

  • Banco Carregosa
  • BiG (Banco de Investimento Global)
  • Banco Finantia
  • Banco Invest

אנו מקווים שמידע זה יעזור לכם בהתנהלותכם הכלכלית בפורטוגל.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר