טיימס אוף ישראל על הפנייה של תנועת "מעבר לקשת פורטוגל" למקבלי ההחלטות בפורטוגל בעקבות האיסור לקבל אזרחים ישראלים. שרת התיירות הפורטוגזית: "ישראל הוא שוק חשוב לפורטוגל"

לאור ההחלטה של ממשלת פורטוגל לקבל את המלצת האיחוד האירופי להוציא את ישראל מרשימת המדינות הירוקות ולאסור על כניסת ישראלים, גם מחוסנים לפורטוגל, התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" קיבלה מאות פניות מישראלים שמבקשים להגיע לפורטוגל ונמצאים בחוסר וודאות. איתי מור, נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" פנה לשרים ולמקבלי ההחלטות בפורטוגל על מנת שיבדקו את ההחלטה מחדש.

על כך התראיין איתי מור לאתר החדשות באנגלית The times of Israel. בכתבה שסיקרה את ההחלטות של פורטוגל ושבדיה לאסור על כניסת ישראלים, גם מחוסנים לשטחיה, צוין כי התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" פנתה לשרים בכירים בליסבון במטרה לערער על ההחלטה. איתי מור אמר שההחלטה לא מובנת מכיוון שאזרחי ארצות הברית וברזיל, שתי מדינות נוספות שגם הן הוסרו מרשימת המדינות הירוקות והבטוחות של האיחוד האירופי, מתקבלים בברכה בפורטוגל כאשר ישראלים לא.

"זה אבסורד שאחת המדינות המחוסנות ביותר מתחילה להיחסם מאזורים באירופה", אמר איתי מור ל- The times of Israel וטען שזה לא הוגן כלל מכיוון שמספר החולים הקשים בארץ מתחיל לרדת.

בפנייתו לשרים בפורטוגל, כתב איתי מור: "אנו פונים אליכם כעת על מנת לוודא שניתן לתקן את האמצעים שננקטו בפורטוגל בהקדם האפשרי, כדי שאינספור ישראלים שרוצים לטוס לפורטוגל יוכלו לעשות זאת בהקדם האפשרי".

קראו את הכתבה כאן.

בעקבות הפנייה של איתי מור ותנועת "מעבר לקשת פורטוגל", שרת התיירות של פורטוגל ריטה מרקז השיבה שהיא מודה לתנועת "מעבר לקשת פורטוגל" על עמדתה לגבי ישראל וההגבלות שחלות עליה ושממשלת פורטוגל עשתה כך בבעקבות המלצת האיחוד האירופי. ההחלטה הנוכחית נבחנת על ידי האיחוד האירופי וגם על ידי פורטוגל מתוך תקווה שהמצב האפידימיולוגי בישראל ישתפר ואפשר יהיה להסיר את ההגבלה בהקדם האפשרי. עוד, הוסיפה שרת התיירות מרקז שישראל היא שוק חשוב לפורטוגל, במיוחד מבחינת תיירות, ולכן מזכיר המדינה לתיירות עוקב אחר הנושא במיוחד ויעשה הכל על מנת שהתיירות לפורטוגל יתחדש בבטחה ובאופן ממושך, מהר ככל האפשר.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר