איתי מור: "בשביל לצאת מהמשבר בו נמצאת כרגע אירופה, ההנהגה האירופית חייבת לעדכן תוכנה ולקבל החלטות אמיצות. החלטות שיסייעו לאירופה לרפא את עצמה".

במאמר דעה למדור הכלכלי באתר וואלה, כותב איתי מור, נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" על מבצע החיסונים באירופה שמתנהל בעצלתיים. איתי מור סבור שהתופעה קשורה לציבור האירופאי כולו והינה האדישות.

איתי מור מספר על ההמתנה לאישור התקינה האירופאית, מספר שבועות לאחר האישור מה-FDA ולכן בזמן שבישראל כבר התחילו לחסן, באירופה עדיין המתינו לאישור. איתי מור מתאר את התנהלות מבצע החיסונים באירופה, שבה חיים כ-450 מליון בני אדם בעצלתיים. זה הגיע לידי ביטוי במסמכים שנחשפו באתר רויטרס שלפיהם הממשלות באירופה הבטיחו שמערכות הבריאות שלהן ערוכות למגיפת הקורונה ושאין צורך בהזמנת מלאי נוסף של מסיכות, מכונות הנשמה וערכות בדיקה. מספר שבועות לאחר מכן התגלה מחסור חמור בציוד רפואי והנציבות האירופית העריכה כי הצרכים ברחבי האיחוד יהיו גבוהים פי עשרה מאשר בימי שגרה.

איתי מור סבור שאדישות לא החלה בימי קורונה ושהיא מאפיינת במידה רבה את התמודדות האיחוד עם כמעט כל משבר יבשתי בעשור האחרון.

"בשביל לצאת מהמשבר בוא נמצאת כרגע אירופה, ההנהגה האירופית חייבת לעדכן תוכנה ולקבל החלטות אמיצות. החלטות שיסייעו לאירופה לרפא את עצמה. אבל לצערי נראה שעדכון תוכנה שכזה לא נראה באופק נכון לעכשיו ולכן המשבר האירופאי עתיד להמשך ואולי אפילו היסטוריונים בעתיד יסתכלו על התקופה הזו כנקודת המפנה שהביאה לסופה של אירופה תחת ההנהגה והמבנה הנוכחי", כותב איתי מור.

קראו את הטור המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר