איתי מור: "אם יעלה בדל חשש של העדפת המדינות החזקות על פני החלשות עלול להיווצר מרמור רב שאת תוצאותיו לא ניתן לצפות"

במאמר דעה למדור הכלכלי של אתר וואלה, כותב איתי מור, נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" על הכמות המוגבלת של חיסונים במדינות אירופה לעומת מבצע החיסונים שהחל בארץ. איתי מור מספר במאמר שהרשות המבצעת באיחוד האירופי היא המועצה האירופית, ש-27 מדינות האיחוד הסכימו שתרכוש חיסונים באופן מרוכז ותחלק אותן למדינות לפי גודל האוכלוסייה. איתי מור ציין שבריטניה שכבר לא חברה באיחוד האירופי היא המדינה הראשונה באירופה שהחלה בתכנית החיסונים של פייזר ותרחיב את התכנית גדי שתכלול גם רופאים מקומיים. לכן, מדינות האיחוד האירופי יצטרכו להמתין לפחות חודש נוסף על מנת להתחיל בתכניות החיסונים. איתי מור הביא את מילותיו של ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד שקרא לאחרונה להימנע מ"לאומנות ש חיסונים" כפי שקרה בתחילת מגיפת הקורונה כשנוצרה תחרות בין מדינות להצטיידות בציוד ובמיגון אישי, כמו מסיכות רפואיות.

המדינה שיכולה להמחיש את גודל התסכול במה שקשור במחסור בחיסונים היא פורטוגל, שבה מתוך 10.5 מליון תושבים ועד סוף ינואר היא צפויה לקבל רק 300 אלף חיסונים שיספיקו ל-1% מכלל האוכלוסייה. כרגע קיים חוסר וודאות לגבי המועדים שבהם צפויות להתקבל כמויות משמעותיות יותר.

"כעת, אזרחי אירופה נושאים עיניהם על מנת לראות כיצד יתקדמו החיסונים", מסכם איתי מור. "אם יעלה בדל חשש של העדפת המדינות החזקות על פני החלשות עלול להיווצר מרמור רב שאת תוצאותיו לא ניתן לצפות".

קראו את המאמר המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר