עד כמה חזק הדרכון הישראלי?

איתי מור התראיין התראיין לערוץ 7 לגבי מדד "הדרכון של נלי". מדד בינלאומי הבוחן את חזקם של המדינות השונות. בתחילת השיחה, נשאל איתי מור היכן נמצאת ישראל במדד כוחו של הדרכון והוא השיב: "כרגע במקום 22. מאחורינו שורה ארוכה של מדינות אפריקה, מדינות ערביות, מדינות בדרום אמריקה ומדינות קצה באירופה". לדרכון הישראלי גישה ל-161 מדינות".

הדרכונים החזקים בעולם הם: יפן במקום הראשון, שמאפשר גישה ל-191 מדינות ללא ויזה. במקום השני הדרכון הסינגפורי שמאפשר גישה ל-190 מדינות. גרמניה ודרום קוריאה במקום השלישי עם 189 מדינות. במקום השישי הדרכון הפורטוגלי, אחד הפופלריים בישראל, יחד עם צרפת, הולנד, שוודיה ואירלנד ומאפשר גישה ל-186 מדינות.

"המדד הזה נקבע על בסיס הסכמים בינלאומיים של כל מדינה ביחס לאפשרות להיכנס ללא הגבלות או ויזה למדינות אחרות. ככל שיש למדינה יותר הסכמים היא מדורגת במקום גבוה יותר, ככל שיש יותר פתרונות שמקלים על המעבר בין מדינה למדינה כך הדרוג גבוה יותר", אומר איתי מור.

איתי מור מבהיר כי בחישוב המדינות הפותחות שעריהן לבעלי הדרכונים "אין ייחוס למדינה אחת על פני מדינה אחרת, אבל באופן מובנה כשיש למדינה הסכמים עם מדינות חזקות יותר זה מקנה לה גם הסכמים עם מדינות פחות חזקות. יפן מובילה כי יש לה הסכמים עם ארה"ב, אירופה, אפריקה ומדינות אסיה וזה גורם גם למדינות קטנות לפתוח שערים".

האם הסכמי השלום שנחתמו בשנה האחרונה שינו את מיקומה של ישראל בטבלה? "השינויים עדיין לא נכנסו לתוקף, אבל בשנה הבאה נראה את השיפור במיקום ככל שיהיו יותר היתרי כניסות", משיב איתי מור.

האזינו לראיון המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר