מצב הקורונה בפורטוגל ובישראל: איתי מור בטור דעה בפורטוגזית

אתר החדשות המוביל בפורטוגל Diario de Noticias פרסם טור דעה של נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" איתי מור על ההשוואה שבין מצב וירוס הקורונה בפורטוגל לבין המצב בישראל. איתי מור כותב שבישראל דנים בהגעתו של הגל השישי, כאשר בפורטוגל מדברים על החמישי ושבישראל כבר ניתן האישור לחסן ילדים, כאשר בפורטוגל רק מתחילים לחסן מבוגרים במנה השלישית. במצב כזה מדגיש איתי מור את החשיבות של השארות בתפקיד של אלו שאחראיים על תהליך החיסונים, כאשר הם כבר סיימו את תפקידם בשתי המדינות כי סבורים שהגיעו ליעד שנקבע.

קראו את הטור המלא המצורף:

הצצה אל העתיד 

התבוננות במצב הקורונה בישראל גורמת להסתכל על המצב בעתיד בפורטוגל. לישראל הייתה היכולת להיות לפני אירופה, לטוב ולרע, והיא הייתה מסוגלת לחזות את הצעד הבא בנוגע לקורונה. בעוד שבפורטוגל מדברים על האפשרות של גל חמישי, בישראל כבר מדברים על הגעתו של השישי והאחראיים על החיסונים אישרו להתחסן לילדים בגילאי 5-11. זוהי הסימולציה הראשונה בעולם נגד הקורונה שמתקיימת כעת. הקורונה בדקה את רמת המוכנות של מוסדות ממשלתיים וציבוריים בהתמודדותם עם התפרצות וריאנט חדש.
בישראל בנובמבר 2021, מעל 6 מליון תושבים קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד וירוס הקורונה, כמעט 6 מליון קיבלו את המנה השנייה ומעל 4 מליון את המנה השלישית, שכעת מתחילים לאשר אותה בפורטוגל.
בישראל, ישנן שתי נקודות לדיון. אחת היא הצורך במנת חיסון רביעית והשנייה היא היעילות של המנה השלישית והאפשרות להתחסן מדי כל חצי שנה. לדיון הזה אין שום קשר להכחשה או להתנגדות לחיסונים, אלא לחשיבה ביקורתית שמבקשת לענות על שאלות שנדמה שאף אחד לא יודע לענות עליהן. גם בנוגע לחיסוני הילדים דנים בישראל. אנחנו הולכים לחסן ילדים לטובת אנשים מבוגרים שכבר מחוסנים, שכן השפעות הנגיף על ילדים כנראה מצטמצמות. האם יהיה בכך הגיון?כמובן שהמספרים בישראל מראים שהמקרים הקשים ביותר של הקורונה קורים בקרב הלא מחוסנים. זהו מבט נוסף אל העתיד: מתנגדי החיסונים ממשיכים להתחזק ככל שמגיעים גלים חדשים.
גם בישראל, האחראיים על תהליך החיסון עזבו את תפקידם מתוך מחשבה שמשימתם הושלמה. בפורטוגל, האדם שאחראי על הגעה ליעד של 85% מחוסנים, כבר אינו בשליחות בזמן שרק 250,000 אנשים חוסנו במנה השלישית.
סביר להניח שפורטוגל, כמו ישראל, תבין שצריך איש מהים למשרה אחת נוספת.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר