"מיסוי אגרסיבי מעכב את אימוץ הקריפטו באומת הסטארט אפ", איתי מור בטור דעה לכלכליסטק

מיסוי אגרסיבי מעכב את אימוץ הקריפטו באומת הסטארט אפ

בטור דעה למדור ה-TECH בגרסה האנגלית של האתר כלכליסט, מביע איתי מור את דעתו בנוגע לשיטת המיסוי בישראל בענף הקריפטו ואומר שאם ישראל מעוניינת להפוך לאומה הטכנולוגית האולטימטיבית היא חייבת להציע שיטת מיסוי טובה יותר למשקיעים טכנולוגיים, כולל אלה בענף הקריפטו.

בטור, כותב איתי מור כי הביטקוין חצה לראשונה את ה-60,000 דולר והעולם, האנשים והממשלות מבינות שהוא כאן כדי להישאר. אך למרות הבאז הבינלאומי סביב הביטקוין, ישראל, אומרת הסטארט אפ שלנו עדיין מסתכלת על הביטקוין לא כמטבע, אלא במקור רווח וכנכס דיגיטלי החייב במס. עו"ד איתי מור אומר שהסיפור שונה לחלוטין במדינות אחרות ומביא לדוגמא את גרמניה, בלרוס, שוויץ, פוארטו ריקו, הונג קונג ופורטוגל.

"פורטוגל, היא אחת המדינות המס הידידותיות ביותר ביחס לקריפטו בעולם", כותב עו"ד איתי מור. "ב-2019 היא הכריזה כי היא לא תטיל מס על מטבעות קריפטוגרפיים וכי מסחר בקריפטו אינו נחשב להכנסה מהשקעות. בכך הפכה פורטוגל לגן עדן לקריפטו שמאפשר לאנשים פרטיים ליהנות מרווחי הקריפטו שלהם מבלי לחלוק אותם עם הרשויות".

איתי מור מציין שבישראל לעומת זאת, קריפטו חייב במס רווחי הון בשיעור של 25% כי נחשב כנכס לכל דבר. "אם ישראל רוצה להפוך לאומת הטכנולוגיה האולטימטיבית, עליה להציע שיטת מיסוי טובה יותר למשקיעים טכנולוגיים, כולל אלה בענף הקריפטו. לעת עתה, ישראל מפסידה מיליארדים במיסוי האגרסיבי שלה בתחום הזה ומשקיעי הקריפטו לוקחים את הונם למקומות אחרים", הוא מסכם.

קראו את טור הדעה המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר