מה כותבים בברזיל על הסניף המקומי של מועדון הדרכון הפורטוגלי?

אנו תמיד שמחים כשמספרים עלינו בצד השני של העולם! הפעם "מועדון הדרכון הפורטוגלי" סוקר בבלוג ידוע בברזיל של ג'ונס הברט. בבלוג ג'ונס מסקר ומביא מידע רלוונטי לצעירים ברזילאים בערים הדרומיות במחוז ריו דה ז'ניירו והשבוע הוא בחר לספר על הברזילאים שייתכן וזכאים לאזרחות פורטוגלית על בסיס מוצאם ועל מועדון הדרכון הפורטוגלי שפועל גם בברזיל ומייסדו, איתי מור.

קראו את הכתבה:

גלו האם הנכם שייכים ל-30 מליון ברזילאים הזכאים לאזרחות פורטוגלית

בשנת 2020, מספר הברזילאים המתגוררים בפורטוגל שבר את השיא והגיע ליותר מ-180 אלף תושבים, המהווים כמעט 28% מהזרים במדינה, לפי נתוני שירות הגבולות וההגירה (SEF). והמגמה היא שהמספר הזה יגדל עוד יותר. הסיבה לכך היא שישנה הערכה שיותר מ-30 מליון אנשים בברזיל הם ממוצא יהודי ואינם יודעים, או עדיין לא הוכיחו שהם זכאים לאזרחות פורטוגלית. "אלה הם מה שנקרא 'הנוצרים החדשים' – משפחות שנאלצו להתנצר במהלך האינקוויזיציה", מסביר עורך הדין הישראלי איתי מור, מייסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי", חברה המתמחה בנושא וממוקמת בברזיל ואשר מאז 2017, כבר עזר לאלפי אנשים בתהליך האזרחות.

שמות משפחה כגון אוליביירה, פריירה, מנדס, קוסטה, קוריה, פרננדס, רודריגס, סנטוס, סילבה, פונסקה ורבים אחרים עשויים להיות ממוצא יהודי ולכן עשויים להיות זכאים לאזרחות פורטוגלית. "חלק מהנתונים מראים שיהודים הגיעו לייצג 20% מכלל אוכלוסיית פורטוגל. בתקופת הקולוניאליזם, רוב הנוצרים החדשים הללו הגרו לברזיל", אומר מור.

לפי החוק הפורטוגלי הנוכחי, כל צאצא יהודי מימי האינקוויזיציה, בין אם התנצר או הצליח לברוח למדינות אחרות, זכאי לאזרחות. הוכחת מוצא, לעומת זאת, יכולה להיות משימה קשה למי שלא שמר על קשרים עם הקהילה היהודית. "מסיבה זו הגיעו אלינו יותר ויותר ברזילאים ובהצלחה רבה הוכחנו את הקשרים, שכן המחקר שלנו מתבצע על ידי גנאלוגים מומחים, בצורה מעמיקה מאוד ויכול להגיע עד לדור ה-15. בנוסף לזכאות לאזרחות, נוצר מחקר גנאלוגי משפחתי פנטסטי!", אומר גבריאל עזרא מזרחי, שותף ומייסד של "מועדון הדרכון הפורטוגלי" בברזיל.

יהודי ספרד חוזרים הבייתה

יותר מחמש מאות שנה לאחר שגורשו אבותיהם, ישנה תנועה גוברת של צאצאים יהודים שחוזרים לפורטוגל. היהודים שנקראים יהודי ספרד מגיעים מחצי האי האיברי, נרדפו באופן שיטתי על ידי האינקוויזיציה וכך התפשטו ברחבי העולם, אך בעיקר ברחבי אמריקה. בשנת 2015, ספרד ופורטוגל העבירו חוקים לתיקון ההיסטוריה והחזרת אזרחות לצאצאי אזרחים מגורשים.

מאז המהלך, יותר מ-200,000 צאצאים של יהודי ספרד הגישו בקשה לקבלת דרכונים פורטוגליים. ברזיל היא המדינה עם קבוצת המועמדים השלישית בגודלה, מספר שיכול להיות אפילו גבוה יותר. ב-2020, לפי SEF, הסיבה של מוצא ספרדי הייתה נפוצה ביותר מבין כל הבקשות לאזרחות.

לאחר תיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי וההזדמנויות שפורטוגל מציעה, איתי מור קיבל את האזרחות שלו ב-2016. עם הנסיון שלו, הוא החליט להקים חברה שתעזור לצאצאים ומשקיעים יהודים במהלך התהליך. כך נוסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי", שפועל בישראל, פורטוגל וברזיל, שעזר להרבה ברזילאים להגשים את חלומם ולקבל דרכון אירופאי. "זה הרגע של פורטוגל. מדינה בטוחה לחיות בה, שיש לה תרבות תוססת, כלכלה שצומחת באופן גלוי, שהיא חלק מהאיחוד האירופי ומציעה הזדמנויות עסקיות ייחודיות", הוא מדגיש.

ויזת זהב

בנוסף לעשיית צדק, פורטוגל גם חיפשה מדדים לצמיחה כלכלית כששינתה את חוקי האזרחות שלה והשיגה אותה. אחרי שהצליחה להתגבר על משבר רציני, שנת 2017 הפכה לשנת הנס הכלכלי הפורטוגלי ואחד מהאמצעים שעזרו לחזק את הכלכלה הייתה ויזת הזהב, תכנית המציעה תושבות (ויזות) בפורטוגל למשקיעים זרים. במצב זה, כדי להיות זכאים, יש צורך לעמוד בדרישות מסוימות. הפופולרי ביותר הוא רכישת נכס בפורטוגל שמחירו נע בין 250 אלף יורו ל-500 אלף יורו. הברזילאים הם הקבוצה השנייה שברובה זכאית לויזה זו.

על מועדון הדרכון הפורטוגלי

חברה המתמחה בקבלת אזרחות אירופאית, הפועלת בברזיל, ישראל ופורטוגל. מאז 2017, יש לה צוות רב תחומי בינלאומי שעזר לברזילאים בתהליך האזרחות הפורטוגלית, בעיקר דרך מוצא ספרדי, שמכסה את כל הנוצרים החדשים – מליוני ברזילאים ששורשיהם לרוב לא ידועים כלל. בנוסף, המשרד מייעץ לאנשי עסקים מכל מוצא שרוצים להשקיע במדינה באי האיברי בדרכים שונות, כמו למשל במסלול ויזת זהב. החברה נוצרה על ידי עורך הדין הישראלי איתי מור, שברזומה שלו מאות תהליכי אזרחות שהושלמו ואלפים שאושרו. מור הוא גם יו"ר התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" שמטרתה להגביר את שיתוף הפעולה התרבותי והעסקי בין הקהילה היהודית כולה לבין פורטוגל.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר