לא רק ישראלים: אלפי בקשות בשנה של ברזילאים לאזרחות פורטוגלית

כשהחלטנו לפתוח את סניף מועדון הדרכון הפורטוגלי בברזיל, היו לא מעט שהרימו גבה. היום כבר אפשר לומר בבירור: הברזילאים הצטרפו לישראלים ונוהרים גם הם אל עבר הדרכון הפורטוגלי!

כך, לפי אתר O GLOBO, אחד האתרים המובילים והדומיננטיים ביותר בברזיל, שציין צמיחה של 141% בכמות הבקשות לאזרחות פורטוגלית על ידי ברזילאים. הגידול המשמעותי ביותר בכמות הבקשות אירע בשנת 2020, כאשר התפרץ וירוס הקורונה ומשרד המשפטים הפורטוגלי קיבל 14,000 בקשות לאזרחות מברזילאים. הסיבה לכך היא שהברזילאים רואים באזרחות פורטוגלית רשת ביטחון בזמנים של אי ודאות כלכלית ופוליטית ששוררת כרגע בברזיל.

לאחר הגשת הבקשות לאזרחות פורטוגלית למשרד המשפטים בפורטוגל, הן עוברות למשרד רשות ההגירה והאוכלוסין (SEF) כדי שיאשר או יסרב להן. בשנת 2020 התקבלו ברשות ההגירה והאוכלוסין 64,300 בקשות לאזרחות פורטוגלית, מתוכן 20,000 אושרו לאזרחים ברזילאים.

עדיין אין את הנתונים המלאים לשנת 2021, אך לפי אפריל 2021 אושרו 56,000 בקשות לאזרחות פורטוגלית שרובן הוגשו על ידי ברזילאים.

אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל

אזרחות פורטוגלית מבוקשת לא רק על ידי הברזילאים.

באפריל 2021 המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' קיבל אזרחות פורטוגלית על ידי הוכחת זיקה לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל בתקופת האינקוויזיציה. הדבר גרם לתגובות ביקורתיות עד ששר החוץ הפורטוגלי אוגוסטו סנטוס סילבה יצא בהצהרה רשמית שהבקשה אושרה במסגרת החוק.

פורטוגל העניקה אזרחות לצאצאים של מגורשי יהודי ספרד מאז 2014. האדריכל ומעצב הפנים פרידה אליה החל בתהליך דרך מועדון הדרכון הפורטוגלי על בסיס זיקה לגירוש ספרד ופורטוגל וממתין לסיומו. "שלחתי את המסמכים למועדון הדרכון הפורטוגלי וזהו. לא הייתה לי עבודה מעבר, הם עושים בשבילי הכל". הוא אומר. אליה אמר שהמוטיבציה הגדולה ביותר שלו היא העברת האזרחות לילדיו. "יש לי תאומים ואני דואג לעתידם. ברגע שאני אקבל אישור, אתחיל בתהליך עבורם. זה למען העתיד הבטוח. אם הם יבחרו לגור ולעבוד בחו"ל, תהיה להם אפשרות כזאת", הוא אומר.  

צאצאים לתושבי פורטוגל

סיבה נוספת לעלייה המשמעותית בבקשות לאזרחות הפורטוגלית בברזיל הוא השינוי בחוק האזרחות הפורטוגלית שדורש מצאצאים לתושבי פורטוגל לשלוט רק בשפה הפורטוגזית והופך את תהליך הוצאת האזרחות לקל יותר ועם דרישות מעטות לעומת אזרחויות אחרות באירופה.

אי הוודאות בברזיל גרמה למהנדס מערכות המידע פליפה פרייטס להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית. הוא התחיל בתהליך דרך משרד מרטינס קסטרו, לאחר שהצליח למצוא תיעודים לכך שסבא רבא שלו נולד והתגורר בפורטוגל.

האזרחות הפורטוגלית שקיבל אפשרה לו לקבל היתר עבודה ולעבוד באופן חוקי בפורטוגל ולכן הוא עבר מסאו פאולו לליסבון בעקבות הצעת עבודה שקיבל. פרייטס אומר שיש הזדמנויות עבודה רבות בפורטוגל.

"לאבא שלי תהיה אזרחות וגם לאחי. את האזרחות אעביר גם לילדיי וכך אבטיח אזרחות אירופאית גם לדורות הבאים", הוא אומר.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר