כיצד תשפיע זכייתו של אנטוניו קוסטה בבחירות על הקהילה היהודית? איתי מור בטור דעה

אתר החדשות המוביל בפורטוגל Diario de Noticias  פרסם טור דעה של נשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל"  איתי מור על זכייתו הנוספת של ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קוסטה בבחירות ועל ההשפעה שתהיה לכך על הקהילה היהודית. איתי מור סבור שהדבר יחזק את הקשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל ויגרום לה לגדול עוד יותר ומביע תקווה שהממשלה החדשה תדע לנצל נכון בתקציב המדינה את כספי הסיוע של האיחוד האירופאי.

קראו את הטור המלא המצורף:

4 שנים נוספות של שיתוף פעולה

אנטוניו קוסטה נבחר מחדש כראש ממשלת פורטוגל ונראה שסך הכל יכהן עשר שנים בתפקיד. אם במהלך שש השנים של כהונתו בתפקיד, הקהילה היהודית בפורטוגל לא הפסיקה לצמוח, אנו מאמינים שמגיעים זמנים טובים יותר ושהקהילה היהודית תגדל עוד יותר בארבע השנים הקרובות. לגדול – לא אומר שרק צאצאים יהודים מגורשי ספרד ופורטוגל יגיעו לפורטוגל בעקבות החוק שנועד לתקן עוול של אלפי שנים. לגדול – זה אומר שהקהילה תגדל במספרים, אבל גם בעומק היחסים עם מולדתה החדשה\ישנה.

בשנים האחרונות הגיעו לפורטוגל אלפי אנשים עם הרצון להכיר אותה. הם הגיעו כדי להתחבר מחדש עם ארץ אבותיהם, אבל גם כדי לעזור לבנות מדינה לצאצאיהם. הם עובדים מדי יום ומשקיעים בתחומים כמו תיירות, בנייה או נדל"ן.

תוצאות הבחירות ברורות ומסיימות חודשים של אי וודאות. זה הזמן שהממשלה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות – תאכוף את תקציב המדינה ותשתמש בכספי סיוע של האיחוד האירופאי המיוחלים. מחכים לנו ימים טובים יותר, עם יותר יציבות ורווחה כלכלית.

אנחנו, מהצד שלנו, שאחרי הכל זהים לכל שאר הפורטוגלים, נמשיך לעשות את שלנו. נמשיך לחזק את הקשר שלנו עם פורטוגלים אחרים, חברתית, תרבותית וכלכלית. מזל טוב, אנטוניו קוסטה. מזל טוב, פורטוגל. אני מאחל לך ארבע שנים נוספים של שיתוף פעולה ושילוב.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר