התנועה הציונית 'מעבר לקשת פורטוגל' מפתחת פלטפורמה עם הצעות תיירות בפורטוגל לקהילה היהודית

באתר המוביל Ambitur שמוקדש לחדשות על תעשיית התיירות בפורטוגל פורסם ראיון עם איתי מור, יו"ר התנועה "מעבר לקשת פורטוגל" שסיפר על פיתוח פלטפורמת תיירות חדשה שמטרתה לחשוף לקהילה היהודית את מגוון הדברים הנפלאים שפורטוגל מציעה.

בראיון סיפר איתי מור על חידוש הקשרים בין פורטוגל לישראל בשש השנים האחרונות שהולכים ומתגברים, בעקבות הצעד ההיסטורי של ממשלת פורטוגל, שהכירה בזוועות האינקוויזיציה (בה מאות אלפי יהודים נרצחו, גורשו או אפילו התנצרו בחצי האי האיברי) לאחר המשבר הכלכלי ב-2013, צעד שהתניע את מערכת היחסים כולה.

"ב-2015 נכנס לתוקף תיקון חוק האזרחות הפורטוגלית שמהווה בפועל את נקודת המוצא לשיקום הקשר בין צאצאים פורטוגלים ויהודים באותו רגע היסטורי", הוא מסביר.

מאז ואילך מעל 100,000 יהודים הגישו בקשות לאזרחות אירופאית במטרה לבנות לעצמם עתיד בטוח יותר: "רבים מהם גילו את פורטוגל ואף התאהבו במדינה. בקצרה: ההיסטוריה ביקשה לתקן את עצמה!" מברך איתי מור את האחראים.

בתקופה שבה הקורונה עשויה להוות "מכשול" לנסוע, איתי מור מדגיש, עם זאת, שיש מספר הולך וגדל של ישראלים המעוניינים להגיע לפורטוגל גם על אף המגבלות הקיימות.

כמו כן, יו"ר התנועה "מעבר לקשת פורטוגל" מצר על העובדה שתעודת החיסון הישראלית עדיין לא קבילה: "אם היא תתקבל (אין סיבה שלא), אני מאמין שזה יגרום ליותר תיירים להגיע מישראל".

עוד, אמר איתי מור ש"מעבר לקשת פורטוגל" נוצרה במטרה להגדיל את הנוכחות הישראלית בפורטוגל. "אנו שואפים לבנות גשר תרבותי ומסחרי בין שני העולמות ובמקביל להראות את פורטוגל על כל היבטיה לקהילה היהודית העולמית".

איתי מור סיפר שיעודה של תנועה זו שהינה תנועה ללא למטרת רווח, הוא יצירת שיתוף פעולה הדדי ופורה בין ישראל ופורטוגל עם פעילות רחבה בכל הרמות. בשבועות האחרונים התנועה מפתחת פלטפורמה שתראה לקהילה היהודית את הפלאות של פורטוגל ואת מגוון הדברים שיש למדינה להציע. המטרה, לדבריו היא לעודד יהודים וישראלים לבקר ולחוות את האטרקציות השונות שקיימות בפורטוגל מעבר לליסבון או פורטו.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר