הפרוצדורות המשפטיות בפורטוגל בשוק הנדל"ן ובשאר התחומים עוברות לפורמט וידאו!

החל מהשבוע הפרוצדורות המשפטיות בפורטוגל בשוק הנדל"ן ובתחומים נוספים עוברות מהפך.

אתר הנדל"ן הפורטוגלי אידיאליסטה דיווח שהשבוע נכנס בפורטוגל לתוקף נוהל חדש שמאפשר לנהל פרוצדורות משפטיות מרחוק דרך שיחות וידאו, ללא תלות במיקומם הפיזי של המשתתפים, לעומת הנוכחות הפיזית של הצדדים המעורבים ואנשי המקצוע שנדרשה עד כה. הפרוצדורות הן עסקאות נדל"ן של רכישה ומכירה, מתן הלוואות ומשכנתאות, הסכמי גירושין ועוד. כל הפרוצדורות והמסמכים לחתימה אלקטרונית יהיו זמינים בפלטפורמה של משרד המשפטים, בניהולם של עורכי הדין המלווים את התהליכים.

הפורמט החדש מהווה יתרון עצום למשקיעים בפורטוגל ובכלל עבורנו, שלא מתגוררים בפורטוגל באופן קבוע כי הוא מאפשר לעשות פרוצדורות משפטיות חשובות מרחוק, במלי שנהיה נוכחים במקום פיזית.

הנוהל החדש של פורמט וידאו יהיה בתוקף לשנתיים ולאחר מכן יוחלט האם ניתן ליישם אותו באופן קבוע.

לפי הודעת הממשלה הפורטוגלית, החל מהשבוע, ניתן יהיה לבצע דרך שיחות וידאו את הפרוצדורות המשפטיות הבאות:

  • חוזי מכירה ורכישת נכסים
  • הסכמי מתן משכנתאות ואשראי
  • תרומות
  • חלוקת רכוש
  • מינוי יורשים עם או בלי רישום, זיהוי יורשים, שיתוף ורישום נכסים
  • תהליכי גירושין או פרידה בהסכמה הדדית

שיחות וידאו לא תתאפשרנה לעריכת צוואות או פעולות הקשורות לסעיפים הכפופים לרישום מקרקעין.

הפלטפורמה תשולב באתר משרד המשפטים וניתן יהיה להשתמש בה דרך כניסה עם כרטיס אזרח, מפתח נייד או תעודת מקצוע. הפלטפורמה תאפשר לאנשי המקצוע המעורבים, כמו עורכי דין ונוטריונים להגיש ולהחתים מסמכים ולנהל את המפגשים תוך הקפדה על החוקים. כל הפגישות יוקלטו ויישמרו במאגר של משרד המשפטים למשך 20 שנה. כל המסמכים חייבים להיות חתומים דיגיטלית על ידי כל הצדדים המעורבים ועליהם להיות מאומתים וזהים לפרוצדורות שמבוצעות בנוכחות פיזית של הצדדים.

מהמפך הדיגיטלי הזה ירוויחו כל הצדדים שמשתתפים בפרוצדורות המשפטיות: אזרחים, עורכי דין, נוטריונים, חברות, מתעדים ופקידי רישום.

השבוע מסדר הנוטריונים יחל בפיילוט של הפלטפורמה בשלושה משרדים נוטריונים כדי לאמת את השימוש ולהתאים את הפרוצדורות מבחינה משפטית.

בקטגוריית נדל"ן ועסקים באתרנו תמצאו מידע נוסף על תחומים אלה בפורטוגל.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר