החל מה-1.9 פורטוגל אסרה על כניסת ישראלים לשטחה, גם מחוסנים. איתי מור לויינט ולערוץ 12: "אנחנו נמשיך להפעיל לחצים על מקבלי ההחלטות כדי להסיר את הגזירה במהרה".

ביום שני (31.8) החליט האיחוד האירופאי להוציא את ישראל מרשימת המדינות הירוקות בגלל העלייה בתחלואה וממשלת פורטוגל ישרה קו עם המלצות האיחוד האירופי וקבעה כי כניסת ישראלים לפורטוגל תותר רק למטרות דחופות ובאישור מיוחד, כמו איחוד משפחות, סטודנטים, סיבות רפואיות, הומניטריות וכו'.

בראיון ל- YNET ו- N12, אמר  איתי מור, נשיא תנועת "מעבר לקשת פורטוגל":

"לצערי הרב, לאחר ההנחיה של האיחוד האירופי מהימים האחרונים, לפיה הוחלט להסיר את ישראל מרשימת המדינות הירוקות, ממשלת פורטוגל ישרה קו אתמול בהחלטת ממשלה שתיכנס לתוקף מהיום ובעצם אוסרת על כניסה לפורטוגל מישראל למעט בשל נסיעות מוצדקות.

אנחנו מצרים על ההחלטה וזאת, ודאי לאור העובדה שמרבית הישראלים מחוסנים והיה ראוי שבשלב זה האיחוד האירופי יכיר כבר בתעודות המתחסן הישראליות", הוסיף. "חשוב להכיר שבעלי אזרחות אירופית לא יהיו מנועים בשלב זה מכניסה לפורטוגל. אנחנו נמשיך להפעיל לחצים על מקבלי ההחלטות כדי להסיר את הגזירה במהרה".

קראו כאן את הכתבה ב-YNET וכאן את הכתבה ב-N12.

בכתבה נוספת ב-YNET נבדק עם חברות התעופה השונות עד כמה תשפיע ההחלטה של פורטוגל על הטיסות בחגים וגם בה ציינו את דבריו של איתי מור על כך, שממשיכים להפעיל לחצים על מקבלי ההחלטות כדי לשנות את ההחלטה. קראו את הכתבה כאן.

שימו לב שישראלים שיש להם דרכון פורטוגלי או דרכון אחר של מדינות האיחוד האירופאי יכולים להיכנס לפורטוגל. בעלי אזרחות פורטוגלית עם תושבות קבע בפורטוגל יכולים להמיר את תעודת המתחסן הישראלית בתעודה של האיחוד האירופאי ללא תשלום, תוך 72 שעות.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר