ההתפתחויות האחרונות בקהילה היהודית בפורטו – איתי מור הגיב למעריב ולישראל היום, מועדון הדרכון הפורטוגלי ממשיך לטפל בפניותיכם כרגיל

כדי לפוגג מהערפל, חשוב לנו לעדכן ולהסביר את המשמעות של ההתפתחויות האחרונות בפורטוגל. בעקבות מעצר הרב הראשי של פורטו, על רקע חשדות לאי סדרים בהליכי אישור הבקשות לאזרחות, הקהילה היהודית של פורטו משהה כעת את כל פעילותה ולא תנפיק אישורי אזרחות עד להודעה חדשה.

 

לשמחתך, ולשמחתנו, אנחנו בין המשרדים היחידים שיודעים לעבוד גם עם הקהילה היהודית של ליסבון ולכן, עבור כל מי שטרם קיבל את אישור הקהילה, התחלנו כבר לעמול על הפניית הטיפול בבקשה שלו בהתאם. נכון לעכשיו, משמעות הדבר היא עיכוב בתהליך ולא שום דבר מעבר לכך. מי שכבר קיבל/ה אישור רשמי מהקהילה – התיק שלו/ה ממשיך להתנהל לגמרי כרגיל. בכל אופן, אנחנו תמיד כאן לכל שאלה או בירור, וממשיכים לטפל בתיק שלך בצורה הטובה והיעילה ביותר שאפשר.

 

איתי מור, יו"ר התנועה הציונית מ"עבר לקשת פורטוגל" ומייסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי" הגיב לגבי הארועים בעיתונים "ישראל היום" ו"מעריב":

"מדובר באירוע קשה ומדאיג ואין ספק שחברי הקהילה עומדים בפני ימים לא קלים.  יחד עם זאת, אני מאמין שלאור העבודה המבורכת שעשו ב-7 השנים האחרונות והתרומה האדירה של הקהילה היהודית לפורטוגל, שהרוחות יירגעו והפעילות תתחדש. בגלל ההתפתחויות, אנו מקבלים גל של פניות לסיוע מאנשים שנמצאים באמצע תהליך השגת אזרחות וגם פניות של אנשים שדחו את המהלך וכעת רוצים להתחיל ולממש את זכותם לקבל אזרחות בהקדם. חשוב לזכור כי ועד הקהילה היהודית בליסבון, גם הוא מעניק אישורים בהליכי אזרחות ולכן האפשרות הזו עדיין פתוחה."

קראו את הכתבה המלאה ב"ישראל היום" כאן

ואת הכתבה המצורפת מ"מעריב"

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר