האיזורים הנחשקים לרכישת או השכרת נדל"ן בפורטוגל על-ידי מהגרים זרים או משקיעים בינלאומיים

הביקוש הבינלאומי לנדל"ן בפורטוגל הוא סיפור ידוע. אבל האם שנת הקורונה השפיעה על הביקושים לנדל"ן על ידי המשקיעים הבינלאומיים והמהגרים הזרים מכל העולם ? מאילו מדינות מגיעים עיקר המהגרים המשקיעים ? מהם האיזורים המבוקשים ביותר ? כל זאת ועוד בסקירה שערכנו עבורכם כתוצאה מהדוח השנתי של אידיאליסטה לשנת 2020.

אז לפי הדו"ח, כ-22% מכלל הביקוש לנכסים למגורים בפורטוגל הם של משקיעים ומהגרים זרים. היינו מצפים שהאחוז יהיה נמוך משנים קודמות עקב הקושי להגיע, לראות ובצע פעולות באופן פיזי אבל להפתעתנו דווקא ההיפך קרה. הדרישה הבינלאומית לנכסי נדל"ן בפורטוגל רק עלתה ועלתה כשרוכשים מספרד, צרפת, ברזיל, בריטניה, גרמניה, ארה"ב קנדה ושוויץ מובילים את רשימת הביקושים. גם ישראלים מבקשים לרכוש נכסים כמובן, אבל מדובר נכון לרגע זה במספרים זניחים ביחס למדינות שצויינו.

אז מהם האיזורים המבוקשים ביותר על ידי הרוכשים הזרים בפורטוגל? אז נראה שהביקושים במהלך שנת 2020 אכן הושפעו ממגיפת הקורונה ועיקר הדרישה הגיע למקומות שנפגעו פחות מהקורונה כגון האיים מדיירה ואזורס ולמקומות בהם יש גישה מהירה למרחבים הפתוחים כגון אלגרבה הדרומית ואזורים פתוחים בצפון המדינה. אנחנו יכולים לראות שדווקא השנה הביקושים בליסבון ובאיזורים שסביבה עלכו ופחתו.

 להלן טבלה המפרטת את האחוזים בביקוש על-ידי זרים באדיבות אידיאליסטה:

מבחינת הביקושים בערים נראה שהעיר FUNCHAL במדיירה עומדת במקום הראשון ולאחריה, FARO שבאלגרבה ו VIANA DO CASTELO שבצפון פורטוגל. להלן טבלה נוספת שמפרטת את ההתפלגות בביקושים מבין הערים:

לסיכום, נראה שהמשקיעים והמהגרים הזרים מחפשים את המרחבים והשקט. לברוח מהרעש והצפיפות של הערים הגדולות ויכול מאוד להיות שגם מההגבלות הקשות יחסית שהוחלו עליהן במהלך השנה האחרונה. נקווה לחזרה לשגרה מהירה ויעילה.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר