בכיר לשעבר בצבא פורטוגלי עורר מהומה לאחר שפרסם ציוץ אנטישמי בטוויטר. איתי מור לישראל היום: "אני מגנה בכל תוקף את אמירותיו האנטישמיות של הגנרל הותיק רודריגו סוזה קסטרו"

רודריגו סוזה קסטרו, מאנשי הצבא המפורסמים במדינה וממובילי "מחאת הציפורניים" הבלתי אלימה באפריל 1974 עורר מהומה רבתי בסוף השבוע החולף כשצייץ בטוויטר כי ליהודים יש גישה משלהם לחיסוני הקורונה: "היהודים, כשהם שולטים במימון העולמי, קנו ויש להם את החיסונים שרצו. זה סוג של נקמה היסטורית. ואני לא אגיד יותר לפני שהבולדוגים הציוניים יקפצו", כך דובר מועצת המהפכה לשעבר בפוסט בטוויטר בשישי האחרון, שבינתיים נמחק.

התגובות החריפות לא איחרו להגיע: הקהילה היהודית של ליסבון כבר יצאה נגד ההצהרה כי "איננה צריכה לעבור ללא השלכות" והקהילה הישראלית בפורטו ציינה כי ההתבטאות מטילה ספק בכבוד ובביטחון של יהודים בכלל וקהילות יהודיות בפרט".

שגריר ישראל בפורטוגל, רפאל גמזו תקף את קסטרו בחריפות בטוויטר – ותגובתו זו קיבלה חשיפה הד נרחב במדינה.

איתי מור, יו"ר התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל", הגיב לציוץ: "אני מגנה בכל תוקף את אמירותיו האנטישמיות של הגנרל הותיק רודריגו סוזה קסטרו. אנחנו לא נסכים לקבל אמירות מלאות שנאה שכאלה בשום מקום בעולם ובפרט לא בפורטוגל. זה בושה שגיבור תרבות סובלנית כמו פורטוגל מתבטא בצורה מלאת שנאה אנטישמיות ובורות".

קראו את הכתבה כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר