"אלפי יהודים, מליוני השקעות" – איתי מור בטור דעה לאתר הפורטוגלי הכלכלי המוביל Dinherio Vivo

האתר הפורטוגלי הכלכלי המוביל Dinherio Vivo פרסם טור דעה של איתי מור, מייסד ומנכ"ל "מועדון הדרכון הפורטוגלי" ונשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל", אודות הקהילה היהודית בפורטוגל ותרומתה המשמעותית למדינה. בטור, ציין איתי מור שהקהילה גדלה מדי יום ומורכבת מיהודים צעירים ומשכילים, בעלי הון שמעוניינים להשקיע במדינה ולייצר בה מקומות עבודה ובכך תורמים לצמיחתה הכלכלית והן לחיזוק הקשרים התרבותיים וההיסטוריים בין שתי האומות.

קראו את הטור דעה המצורף:

אלפי יהודים, מליוני השקעות
מאז 2013, כאשר אושר חוק האזרחות הפורטוגלית, פורטוגל קיבלה יותר מ-20 אלף צאצאים ליהודים שגורשו מספרד ומפורטוגל ומספרם כל הזמן עולה. הקהילה היהודית בפורטוגל גדלה כל הזמן ובתקופה זו הפסיקה זמנית רק בגלל אילוצי הקורונה.

אך מי זאת הקהילה שהולכת וגדלה? הם צעירים, משכילים וברוב המקרים בעלי הון ורצון להשקיע במדינה נחשקת כמו פורטוגל. זה נכון שהקהילה היהודית היא יותר מקבוצת משקיעים, זוהי קהילה עם תרבות עשירה, חיי חברה ומשפחה תוססים. אבל זו גם קהילה שעוזרת לפורטוגל לצמוח עוד יותר.

עם זיקה היסטורית וקשרים יעילים למדינה, היהודים הספרדים מבינים גם את הרגע החיובי ואת מיקומה האסטרטגי באירופה, המבקשים להוסיף ערך לכלכלה הלאומית, בתחומים ברורים יותר כמו תיירות, אפילו נדל"ן, תשתיות, תעשיות רפואיות, בין שאר המגזרים.

רק תראו את ההוכחות לתנועה יזמית זו בעיתוני ואתרי חדשות פורטוגליים: "לוסו ישראלים רוצים להשקיע 200 מליון עד סוף 2023", "ישראלים רוצים להשקיע 70 מליון באספיניו ולייצר 150 מקומות עבודה" או "ישראלים עם 250 מליון ישקיעו בפרויקטים של נדל"ן בפורטו". אלה הכותרות האחרונות בחדשות שממחישות את הקשר

win – win המאפיין את מערכת היחסים בין הקהילה היהודית לקהילה המארחת. בנוסף לפוטנציאל הכלכלי הברור, צמיחתה של קהילה זו יכולה לתרום לחיזוק הקשרים התרבותיים וההיסטוריים בין שתי אומות בעלות קשרים מוצקים וזאת הזדמנות שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה.

הקהילה היהודית בפורטוגל גדלה מיום ליום והתקווה לעתיד שהיא תגדל עוד יותר ושהפורטוגלים הותיקים\ החדשים האלו יהיו בעלי פוטנציאל להעשיר את תרבות המדינה, כמו גם ימשיכו לבצע השקעות התורמות לחדשנות, יצירת מקומות עבודה וצמיחה כלכלית.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר