איתי מור סיפר בערוץ 7 על היוזמה האירופאית להפעלת דרכון ירוק דיגיטלי שיאפשר מעבר חופשי ביבשת ויקל גם על הכניסה אליה מבחוץ: "פנינו כבר בחודש פברואר לשרת התיירות של פורטוגל כדי לכונן שיתוף פעולה בנושא. הכיוון חיובי, למרות שאירופה עדיין לא בשלה לפתוח את כל המחסומים".

הנציבות האירופית מציגה הצעה להפעלת דרכון ירוק דיגיטלי לאזרחי האיחוד האירופי במטרה לנסות ולהחזיר לשגרה את היבשת.

איתי מור, יו"ר התנועה הציונית מעבר לקשת-פורטוגל הסביר בערוץ 7 כי "האירופים מבינים שברגע שאחוז המתחסנים יעלה הם יצטרכו להתמודד עם הניידות בשטחי האיחוד במטרה להחזיר את הכלכלה למקום שבו היתה לפני המשבר הבריאותי ולצד זאת לעודד את התיירות הפנים יבשתית".

לדבריו, "אנחנו מצויים בשלב של בניית המנגנון ויש כמובן מדינות שמתנגדות – בעיקר בלגיה וצרפת – אבל רוב מדינות הקצה כמו פורטוגל, יוון וספרד דוחפות לקדם את היוזמה כמה שיותר מהר כדי שהתיירות שהיא חלק מרכזי במדינות האלה תוכל לחזור ולפעול במלוא הכוח. במדינות הללו ההכנסות מהתיירות מהוות 15 מהתל"ג הלאומי".

איתי מור ציין שליוזמה יש שורש ישראלי: "ישראל היא המניעה של כל השיח על הדרכון הירוק בעולם. בגלל שאחוז החיסונים אצלנו מאוד גבוה וכבר מתחילים לייצר מדיניות של דרכון ירוק, מבינים גם במדינות אחרות שיצטרכו להתמודד עם השאלה הזו. לכן מקיימים שיחות והוגים תוכנית שתהיה מצד אחד מידתית ומצד שני תאפשר כמה שיותר חזרה לשגרה".

עוד, הוסיף איתי מור: "בגלל שישראל מובילה באחוזי החיסון ויש לה דרכון ירוק, משרד החוץ מקיים שיחות עם מדינות רבות כדי שיכירו בדרכון הזה גם בעולם. במסגרת העמותה שלנו פנינו וניהלנו שיחות עם שרת החוץ הפורטוגלית שמכהנת כנשיאת האיחוד האירופי והיא גם זו שיזמה את השיח על הדרכון הירוק. פנינו כבר בחודש פברואר לשרת התיירות של פורטוגל כדי לכונן שיתוף פעולה בנושא. הכיוון חיובי, למרות שאירופה עדיין לא בשלה לפתוח את כל המחסומים".

האזינו לראיון המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר