איתי מור בווינט ובמעריב: "כדאי לא לחכות ולהגיש בקשות לקבלת אזרחות לקהילה היהודית בליסבון שממשיכה להנפיק בקשות כרגיל"

Ynet ומעריב ממשיכים לספר על השינויים שצפויים להיות בחוק האזרחות הפורטוגלית.

הצו שעליו חתם נשיא פורטוגל להגברת הפיקוח הממשלתי על הליכי האזרחות מוסיף דרישות חדשות להוכחת הקשר בין המבקשים לפורטוגל. לפי ההערכות, התקנות החדשות בין היתר ידרשו להציג מסמכים שבאים להוכיח קשר אמיתי ומדיד בין המבקשים לפורטוגל, למשל נוכחות פיזית בפורטוגל לאורך תקופת חיים, החזקת חשבון בנק או בעלות על עסק או נדל"ן. כל זאת, בנוסף למסמכים אשר יוכיחו מוצא ישיר ממגורשי חצי האי האיברי. עד היום מבקש האזרחות יכול היה לקבלה רק על סמך אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל, בין היתר באמצעות זיהוי של משפחתו באמצעות מאגר של מעל כ-40,000 שמות משפחה ששייכים למגורשי ספרד ופורטוגל. שר החוץ הודיע שהשינויים בחוק לא יהיו רטרואקטיביים וכ-90,000 בקשות שכבר הוגשו ואושרו ימשיכו להיות מטופלות, כאשר 80% מתוכן הוגשו על ידי ישראלים. עוד, הוא מסר שהתקנות ייכנסו לתוקף בקרוב, אך לא נקט בתאריך מדויק.

איתי מור, מייסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי" ונשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" אמר ל-Ynet ולמעריב:

"הטיוטה לשינוי החוקי של חוק האזרחות הפורטוגלי המבקשת להסדיר את הפרוצדורה להוצאת האזרחות יושבת על שולחן הנשיא מזה כחודשיים. כפי שפורסם בפורטוגל, הנשיא חתם על הטיוטה בתחילת מרץ – אך היא טרם פורסמה וכלל לא ברור מה הנוסח הסופי שלה. 
אנחנו נמצאים בתקופה של שינויים שהיו צפויים מראש ולכן ההמלצה שלנו היא להגיש את הבקשות לקבלת אזרחות כמה שיותר מהר. על אף סגירת הפעילות של הקהילה היהודית בפורטו, ניתן להפנות בקשות של לקהילה היהודית של ליסבון שעדיין פתוחה לקבלת מבקשים. ההמלצה היא לא לחכות."

קראו כאן את הכתבה מ-Ynet

וכאן את הכתבה "ממעריב"

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר