איתי מור באתר הפורטוגלי אובסרוודור: "הקהילה היהודית מחזקת את פורטוגל, תורמת לפיתוחה וליצירת מקומות עבודה. לא מגיעה לה להישפט באופן שאנחנו צופים בשבוע האחרון

איתי מור, מייסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי" ונשיא התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל" כתב טור דעה באתר החדשות הפורטוגלי המוביל Observador אודות הקהילה היהודית ותרומתה הגדולה לפורטוגל בשבע השנים האחרונות.

קראו את הטור המצורף

יהודי ספרד: המלחמה נגד האי צדק ממשיכה

הקהילה היהודית מחזקת את פורטוגל, תורמת לפיתוחה וליצירת מקומות עבודה. לא מגיעה לה להישפט באופן שאנחנו צופים בשבוע האחרון.

הקהילה היהודית כלל לא מוזרה בפורטוגל, היא חלק מההיסטוריה ומהשורשים שלה. לפני מאות שנים, נגרם ליהודי ספרד ופורטוגל עוול גדול והם נאלצו להתרחק ממוצאם. כל כך הרבה שנים לאחר מכן, אנחנו רואים שאחרי הכל, העוול הזה לא תוקן במלואו.

בין השנים 2015 – 2021, הקהילה היהודית בפורטוגל גדלה בכ-57,000 איש. אנחנו מדברים על אנשים שסוף סוף הצליחו להתחבר מחדש לעברם, להרגיש קשר רגשי ותרבותי למדינה שהיא גם שלהם, בדיוק כפי שהייתה של אבותיהם.

זוהי קהילה שיש לה ערך מוסף גם למגזרים השונים בפורטוגל, כמו המגזר העסקי. ההערכה היא שבשבע השנים האחרונות, ההשקעה של הקהילה היהודית נעה סביב סכום של 6 מיליארד יורו, מה שהביא ליצירת 10 אלף מקומות עבודה, בתחומים כמו טכנולוגיה, נדל"ן, שירותים או תיירות.

נכון להיום, 80,000 אנשים ממתינים לראות שהעוול שלהם מתוקן. ישנם 80 אלף חיים בהמתנה, העומדים בקריטריונים הנדרשים ומחכים לקבל לגיטימציה לקשר שלהם עם פורטוגל. בהקשר זה החדשות האחרונות שמפקפקות בחוק הלאום מביאות לייסורים ומעל לכל, מחיות את רעיון החוסר צדק.

למרבה הצער, נראה כי אנו עדים לציד מכשפות בפורטוגל נגד הקהילה היהודית וצאצאיהם, שחשה כעת נבגדת. לדוגמא, יש עוד מספר מקרים שקשורים לויזות זהב שכמעט ולא הובלטו. זהו, אם כן, מאבק חסר משמעות שמסכן את אמינותה של קהילה שרק שואפת לצדק, כפי שהיה צריך לקרות לפני עשורים רבים.

הקהילה היהודית מחזקת את פורטוגל, תורמת לפיתוחה וליצירת מקומות עבודה. על כן, היא לא ראויה להישפט באופן שאנחנו רואים. נראה היה שפורטוגל, סוף סוף, מכפרת על טעויות העבר. בואו נקווה שהנסיגה הנוכחית לא תשנה את הדרך הזו. דבר אחד בטוח – לא נוותר על המאבק לעשות צדק.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר