איך תזהו עסקת נדל”ן מפוקפקת בחו”ל

בטור לאתר ספונסר, מספר איתי מור על הזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל שהקורונה יצרה ועל המלכודות שצריך להיזהר מהן ובצעדים שכדאי לנקוט.

בכתבה, כותב איתי מור שלפני הכל, חשוב להבין במה אתם משקיעים? האם אתם קונים נכס לבדכם? כגון דירה שגם שייכת לכם בטאבו? או מנגד, האם אתם משקיעים באמצעות קבוצת משקיעים מאורגנת שלה יש מנהל שדואג לפעילותה?

בנוסף, חשוב לבחון את היתרונות והחסרונות בכל מדינה שבה תרצו להשקיע. יש מדינות שמעודדות השקעות זרות ויש כאלו שבה הרגולציה על הכנסת הון חיצוני קשוחה יותר. עו"ד איתי מור מביא לדוגמא את פורטוגל:

"פורטוגל, למשל, שעברה משבר כלכלי חמור, קידמה בשנים האחרונות, מדיניות של פתיחות כלפי משקיעים זרים. כך, למשל, פושטו הליכי המיסוי, פותחו מערכות לוגיסטיקה יעילות של מחסנים ותחבורה ותשתית הטלקומוניקציה שופרה. בנוסף, הממשלה הקימה את AICEP – סוכנות להשקעות וסחר חוץ. כדי לשפר את האקלים העסקי, הממשלה יצרה מאגר מידע המכיל את כל האמצעים שננקטו להפחתת הביורוקרטיה, ואת יוזמת 'Empresa na Hora' (חברה בשעה אחת), המאפשרת לחברות להתאגד בפחות. משעה. בזכות מהלכים כאלה ואחרים, הגיעה המדינה לעודף התקציבי הראשון שלה אי פעם בשנת 2019".

איתי מור מתייחס להשקעה באמצעות קבוצת משקיעים מאוגדת כיתרון, כי היא מאפשרת להיכנס לעסקה גדולה עם הון התחלתי נמוך יחסית, ואת יתרת הסכום להשקיע במקומות נוספים. היתרון הוא בפיזור ההשקעה ובהפחתת סיכונים. כמו כן, הוא ממליץ בכל עסקה להיעזר בעורך דין והעדיפות היא לעורך דין שמתמחה בהשקעות בארץ היעד או עו"ד מסחרי שיודע לאתר ולזהות בעיות. כמו כן, יש להתייחס למנגנון נאמנות שמגן על כספי ההשקעה ולבדוק היטב את החוזה לגבי התייחסות למקרים שונים שעלולים להתרחש במהלך ההשקעה וכן לבדוק האם יש בנק מלווה.

לבסוף, חשוב לבדוק מה הזכויות שלכם? מה מקבלים בסוף? האם ברכישת נכס הוא נרשם על שמכם בטאבו? האם זכויותכם נרשמים בנייר הערך של העסקה במידה ואתם חלק מקבוצת השקעה?

קראו את הטור המלא כאן

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר