בין אם חשבתם על מגורים בפורטוגל, לביקור זמני או רילוקיישן, ובין אם אתם חושבים על השקעת נדל"ן בפורטוגל, מחירי השכרת דירה בפורטוגל, לצד עובדות נוספות שקשורות בתהליך ההשכרה/ שכירות – בוודאי יעניינו אתכם.

בעשור האחרון פורטוגל הפכה ליעד נדל"ן אטרקטיבי עבור משקיעים בכל העולם והביקוש לנדל"ן רק הולך וגדל. 

ב-2013 פורטוגל חוותה משבר כלכלי ומאז חלה מגמת התאוששות גם בשוק הנדל"ן, מחירי הנכסים זינקו והכפילו את עצמם, בעיקר בערים הגדולות. לא פלא שעליית המחירים ממשיכה למשוך אל המדינה משקיעים חדשים מדי שנה. 

פורטוגל היא מדינה קסומה עם אקלים נוח שדומה לזה של ישראל, נופים עוצרי נשימה והזדמנויות רבות. לכן כל סוגי האוכלוסייה בוחרים לגור בה לטווח ארוך וקצר, בין אם אלו סטודנטים בינלאומיים שמגיעים ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה או מקומיים שעוברים למטרת לימודים לערים מרכזיות, מקימי סטארט אפים, יזמים, משפחות שעושות רילוקיישן ובני הגיל השלישי שרוצים להנות מהפרישה מול חופי האוקיינוס. מסיבות אלו נוצר ביקוש אדיר לנדל"ן בפורטוגל כשהפופלריים ביותר הם נכסים למגורים.

בעמוד זה נספר על מחיר השכרת דירה בפורטוגל באזורים השונים, מהם סוגי הנכסים שאפשר לרכוש ולהשכיר ועל הזדמנויות יוצאות הדופן והנגישות שבהשקעות נדל"ן בפורטוגל.

לחצו על הכותרת למעבר לפסקה המתאימה:

עלייה במחירי נדל"ן

בשנים האחרונות מחירי הנדל"ן בפורטוגל עולים בממוצע ב-7% מדי שנה וגם מחיר השכרת דירה בפורטוגל עולה בהתאם. תראו את הנתונים במספרים: בינואר 2020 שכר דירה בפורטוגל עלה ב-3.4% לעומת ינואר 2019. ב-2020 מחירי הנדל"ן עלו לאט יותר בגלל משבר הקורונה, אך כבר ברבעון הראשון של 2021, מחירי נכסי הנדל"ן למגורים עלו ב-17% לעומת הרבעון הראשון ב-2020. ב-2021 הם המשיכו לעלות ב-13.8% ובתחילת 2022 נרשמה עלייה ב-5%. 

מה הופך את ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל למשתלמת וקלה?

ההזדמנויות הטמונות בהשקעות נדל"ן בפורטוגל הן יוצאות דופן, בגלל המחירים המשתלמים בהשוואה למערב אירופה, התשואה החודשית גדלה מדי חודש, והבנקים מאפשרים לקחת משכנתא לעשרות שנים (30-40 שנים) בגובה של 60%-80% משווי הנכס. בנוסף, הריבית לעומת הריביות בארץ היא נמוכה מאוד (כ-1%). במחצית השנייה של 2021 הריביות ירדו ל-0.67% וזו הריבית הנמוכה ביותר מאז 2013. החדשות הטובות הן שהתנאים הנוחים הללו, כולל מדרגות המס ברכישת הנכס תקפים לא רק לאזרחים פורטוגלים אלא לכולם, כלומר גם משקיעים זרים יכולים להנות מהם. בעצם יש לנו כאן הזדמנות לרכוש נכס בתנאים מצוינים, להשכיר אותו ובכך ליצור לעצמנו הכנסה פאסיבית לעתיד.

סוגי הנכסים שאפשר לרכוש בפורטוגל

בפורטוגל אפשר למצוא את כל סוגי נכסי הנדל"ן, החל מדירות סטנדרטיות שזמינות בכל הערים ועד לחוות פורטוגליות מסורתיות שממוקמות באזורים שקטים יותר ופסטורליים. לרוב, הנכסים להשכרה מוצעים עם ריהוט חלקי או מלא, שכולל מטבח מאובזר.
אלה נכסי הנדל"ן בפורטוגל:

  • היצע הדירות בפורטוגל מתחיל מדירות סטודיו ועד לדירות של 5 חדרים ומעלה.
  • בית קרקע סטנדרטי שנקרא casa או moradia ויכול להיות עם ובלי פטיו, חזית או חצר אחורית. רוב הבתים בפורטוגל מוקפים בגדר עם שער קדמי שיכול להתחיל מגובה הברך ומעלה.
  • Casa geminada – בית דו משפחתי המורכב משני בתים סימטריים שחולקים את אותו קיר.
  • קווינטות – חוות פורטוגליות טיפוסיות או בתים כפריים. ניתן למצוא אותם באזורים הפנימיים של המדינה וחלקם נמצאים בפרברים.
  • קונדו – דירות או חדרים הנמצאים בחלל משותף או בנייני דירות שבהם שטחים משותפים. קונדו נחשבים לבטוחים יותר ממתחמי דירות רגילים ויש בהם תחזוקה טובה יותר שמתבטאת גם במחיר גבוה יותר.
  • טרנו – קרקע שעליה אפשר לבנות בית במידה והנכס מאושר למגורים (יש לבדוק זאת עם העירייה המקומית).  

שוק השכירות בפורטוגל

שוק הדיור בפורטוגל מבוקש מאוד ובערים הגדולות, בעיקר בליסבון ובפורטו, דירות להשכרה נחטפות ימים ספורים לאחר שמתפרסמות. לפי מכון המחקר הלאומי הפורטוגלי, שוק השכירות גדל ב-16% בהשוואה לעשור הקודם. המחירים הגבוהים ביותר של נכסי הנדל"ן נרשמו בערים הגדולות: בליסבון הבירה, בפורטו – עיר נמל השנייה בחשיבותה ובגודלה ובאלגרבה – אזור עם ערים לאורך רצועת החוף הפורטוגלי. מאז התאוששות המדינה לאחר המשבר הכלכלי, מרבית משקיעי הנדל"ן רכשו נכסים בליסבון ובפורטו, אולם בשנים האחרונות המגמה השתנתה והביקוש לנדל"ן גדל גם במטרופולין של ערים אלו ובטווח רחוק יותר. מה שאומר שישנם שוכרים שמעדיפים לגור מחוץ לערים הגדולות. לפי מכון המחקר הלאומי הפורטוגלי, ב-2021 היה ביקוש גדול לנדל"ן בערים קטנות שממוקמות בטווח של כ-50 ק"מ מליסבון ופורטו, כמו סינטרה ומרפה.

שכר דירה בפורטוגל

מחיר השכרת דירה בפורטוגל משתנה בהתאם לאזור במדינה, סוג הנכס ושנת הבנייה שלו. בממוצע, מחיר השכרת דירה בפורטוגל נע סביב ה-1,000 יורו לחודש למגוון סוגי נכסים, בעיקר מדובר על דירות ממוצעות של 3 חדרים (כ-75 מ"ר) יד ראשונה או יד שנייה משופצות. 

פורטוגל מחולקת לשבעה מחוזות והאזורים התיירותיים שבהם הם הערים הגדולות – ליסבון ופורטו, החופים באלגרבה שבהם תיירים נוהגים לנפוש והאיים האזוריים.
נכסים בערים הגדולות ובערים שקרובות לחופי ים יקרים יותר מאשר בצד המזרחי הפנימי של המדינה. בליסבון, שכר דירה ממוצע עומד על 1265 יורו במרכז העיר ועל 865 יורו באזורים אחרים, באלגרבה הוא מתחיל מ-1200 יורו באזורים מרכזיים ויורד ל-750 יורו באזורים רחוקים יותר. העיר הזולה ביותר היא גוארדה השוכנת במחוז מרכז שמחיר שכר הדירה בה נע סביב ה-350 יורו.

נביט מקרוב במחיר השכרת דירה בפורטוגל באזורים שונים, כפי שמציג האתר לעלות מחייה לפי מדינות וערים בעולם numbeo.com:

מחוז

עיר

מחיר השכרת דירת 3 חדרים

מחוז ליסבון

קשקאיש

2250 יורו

מחוז ליסבון

ליסבון

1542 יורו

המחוז הצפוני

פורטו

1182 יורו

אלגרבה

פארו

1058 יורו

מדיירה

פונשאל

940 יורו 

האזור הצפוני

בראגה

873 יורו

אלגרבה

פורטימאו

863 יורו

מחוז מרכז

קוימברה

805 יורו

מחוז מרכז

אויירו

775 יורו

אלנטז'ו

אוורה

775 יורו

האיים האזוריים

פונטה דלגאדה

720 יורו

אלנטז'ו

סנטארם

690 יורו

 

חוזי שכירות לטווח ארוך

חוזי השכירות הנפוצים ביותר בפורטוגל הם לשנה אחת, שנתיים ועד לשש שנים. גם חוזים לשש שנים ומעלה אפשריים, אך פחות מקובלים. התקופה המקסימלית החוקית לחוזה שכירות היא 30 שנים. 

אם בחוזה השכירות לא צויין משך הזמן, אז לפי החוק מדובר בשנתיים והוא מחודש בדרך כלל לשלוש שנים. 

חוזה השכירות אמור לכלול את המידע הבא:

  • פרטים אישיים של שני הצדדים, כמו שם, תאריך לידה, אזרחות ומצב משפחתי
  • כתובת של הנכס להשכרה
  • מספר ותאריך של רשיון למגורים
  • חוקים ותנאים שסוכמו בין בעל הנכס לשוכר

מחיר השכרת דירה בפורטוגל לטווח קצר

פורטוגל הפכה לאחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה ובשנת 2019 פקדו אותה 27 מליון תיירים. מדי שנה פורטו זוכה במקומות הראשונים במדדים עולמיים כאחת מערי התיירות הטובות ביותר בעולם. זאת הסיבה שבפורטוגל אפשר להשכיר בקלות מגורים לטווח קצר לתיירים ולבעלי עסקים שמבקרים בה. כשמדברים על שכר דירה בפורטוגל לטווח קצר, שכר הדירה משתנה בהתאם למיקום ויכול לנוע בין 25 ועד ל-100 יורו ללילה. לעומת חוזי השכירות שנדרשים לטווח ארוך, הדרישה משוכר לטווח קצר שיהיה בבעלותו דרכון או תעודה מזהה בלבד.

תכנון וניהול ההשקעה בנדל"ן 

ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל יכולה להיות אטרקטיבית ומניבה, אך כדי להשקיע ולהשכיר את הנכס בצורה נכונה ולפי חוקי המדינה, חשוב קודם כל לתכנן את ההשקעה בהתאם למטרות ולתקציב שלכם. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמבינים בנושא ויוכלו לחסוך את הזמן שתשקיעו בלימוד והבנת הנושא. אלה יאפשרו לכם להימנע מטעויות ויהפכו את התהליך לקל ומשתלם עבורכם.

אנחנו, במועדון הדרכון הפורטוגלי מטפלים בכל תהליך ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל מא'-ת': 

  • סיוע באיתור הנכס הרלוונטי להשקעה בהתאם לתקציב והמטרות שלכם
  • סיוע מול הבנקים בלקיחת ההלוואה המקומית (משכנתא) המשתלמת ביותר עבורכם
  • ליווי וביצוע כל הבירוקרטיות הדרושות הן בפן הפיננסי והן בפן המשפטי עד לרישום הנכס על שמכם
  • חיבור לספקים מקומיים מהשורה הראשונה על מנת לוודא את מקסום הרווחים על הנכס מוקדם ככל הניתן

אנו ממליצים לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר מבחינת מגמת עליית המחירים בפורטוגל וליהנות מיתרונות ההשקעות בפורטוגל תוך ליווי צמוד שלנו, ובזכות הידע, המקצועיות וההכרות מקרוב עם הרגולציה המקומית, אנו נדאג לתשואה מניבה ומיטבית על הנכס שלכם.

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר