יש לך דרכון פורטוגלי? יש לך פטור מויזה לארצות הברית

לא צריך יותר לעמוד בתור: הסכם בין ארצות הברית ובין 36 מדינות אירופאיות וביניהן פורטוגל אשר מאפשרת כניסה לבעלי דרכון פורטוגלי בקליק וללא צורך בויזה. אז איך זה בדיוק עובד?

כל ישראלי שרצה אי פעם לבקר בארצות הברית כבר יודע שמדובר בתהליך בירוקרטי לא פשוט ואף מייגע שיש לעשות אחת לכמה שנים. לא כך לגבי מי שיש ברשותו דרכון פורטוגלי ורשאי להיכנס לארצות הברית במסלול ESTA (Electronic System for Travel Authorization).

אם ברשותך דרכון ישראלי בלבד ואתה מעוניין להגיע לארצות הברית, עוד קודם הנסיעה, ורצוי כמה שיותר זמן לפניה, הנך מחויב להוציא ויזה בשגרירות האמריקאית בישראל. כלומר, עליך לקבוע תור לשגרירות, למלא את כל הטפסים הנחוצים באנגלית בלבד, מה שעלול להקשות על אנשים שאינם דוברים את השפה, לשלם אגרה של לא פחות מ-160 דולר נכון לעכשיו וכל זאת מבלי לדבר על העובדה שעליך להפסיד יום עבודה, להגיע עד השגרירות, לעמוד בתור שלעיתים ארוך ומייגע ולקוות ליפול על פקיד שלא יקשה עליך בראיון האישי הנדרש. כמובן שקבלת הקהל לא תמיד פתוחה ולעיתים אפילו סגורה לתקופות ארוכות לאור נסיבות חיצוניות כמו בתקופת הקורונה. רבים מהישראלים המעוניינים בויזה למטרות תיירות או עסקים נאלצים להיעזר בחברות המתמחות בכך שמסייעות להם בתהליך הבירוקרטי והמתיש וכמובן גובות כסף רב על כך. כלומר, הוצאה וטרחה נוספת. גם אז, לא בטוח שתוכל לקבל את הויזה מסיבות נסיבתיות כמו פיטורין מעבודה, תקופת אבטלה ממושכת, אי בעלות על דירה בארץ או חשד ולו הקל ביותר כי סיבת עזיבתך את הארץ אינה לשם המטרות שהצהרת.

מדוע בעלי דרכון פורטוגלי לא צריכים ויזה לארצות הברית?

בזכות הסכם שנחתם בין ארצות הברית לבין 36 ממדינות האיחוד האירופי ופורטוגל ביניהן, וכמו גם עם מדינות מחוצה לאירופה כמו יפן ואוסטרליה, הדרכון פורטוגלי לא רק מעניק לך יכולת ניידות חופשיה בין כל מדינות אירופה, אלא גם מעניק לך אפשרות אקסקלוסיבית לכניסה לארצות הברית ללא אותו תהליך בירוקרטי מייגע.

אם יש ברשותך דרכון פורטוגלי בנוסף לדרכון הישראלי כל שעליך לעשות הוא להיכנס לאתר של משרד ההגירה האמריקאי מבלי לצאת מהבית, מבלי להפסיד יום העבודה ולקבל את אישור ה-ESTA שהוא אישור כניסה אלקטרוני לארצות הברית ולמעשה מהווה פטור מוויזה לארצות הברית.

https://travel.apply-esta.us.com/?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf1wB5jnOqmjCBOO8UFdNgsuK0yPlz67k4vFMqnv9dGRf7HJKzmh2ShoCdJYQAvD_BwE

מה היתרונות של אישור ESTA לכניסה לארצות הברית לעומת הויזה הרגילה?

1. חיסכון בכסף – אגרת הבקשה שממלאים במשרד ההגירה האמריקאי דורשת אגרה פעוטה בסך של 14 יורו. הבדל עצום מ-160 היורו שעליך לשלם כשאתה מוציאים ויזה.

2. חיסכון בזמן – אין צורך לקבוע תור שכנראה יעלה לך ביום עבודה, מציאת חניה , עמידה בתור אינסופי ועוד. בנוסף אתה לא צריך לחכות שבועות עד הנסיעה המיוחלת משום שאת האישור מקבלים תוך 24 שעות ולאחר קבלתו אתם כבר יכולים לעלות על המטוס

3. ביטחון – אישור ESTA ניתן אוטומטית ובלבד שאין לך עבר פלילי ואתה יכול לדעת בוודאות מלאה כי אכן תיכנס לארצות הברית.

4. ניידות וחופש פעולה: את האישור הזה אתה יכול להוציא מכל מקום ולא חייב להיות בארץ לשם כך. כך שגם אם אתה נמצא באירופה או יצאת ממנה אין צורך שתחזרו לישראל, וכל עוד יש לך דרכון פורטוגלי, תוכל להוציא את האישור האלקטרוני מכל מקום.

לשמחתם של רבים בעלי הדרכון האירופאי שלא מחויבים בהוצאת ויזה לארצות הברית צריכים לדעת כי גם לקבלת האישור האלקטרוני ESTA ישנם תנאים:

1. הדרכון הפורטוגלי שהונפק עבורך צריך להיות דרכון ביומטרי

2. הדרכון הונפק החל משנת 2006 ולא לפני כן.

3. האישור תקף לשנתיים וניתן לתקופה של עד 90 יום ברציפות לשתי מטרות: תיירות או עסקים.

4. אם יש לכם עבר פלילי ייתכן כי המערכת לא תעניק לכם את האישור.

לייעוץ נוסף השאירו פרטים ונחזור אליך.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר