אלו ערים צפויות להיות הכי משתלמות להשקעה ב-2021?

התחזית של הנציבות האירופית מצביעה על שינויים במחירי הדירות בפורטוגל לשנת 2021.

אילו ערים צפויות להיות הכי משתלמות להשקעה במדינה המופלאה הזו?

שנת 2021 כבר כאן וזה הזמן לתת מבט אל העתיד, כך שאם אתם מתכננים לקנות דירה בפורטוגל או כבר רכשתם אחת, זה הזמן לבחון כמה מהנתונים הסטטיסטיים בכל הנוגע למחירי הדיור שם.

למרות היציבות המרשימה של פורטוגל בכל הנוגע לענף הנדל"ן למגורים, צופה הנציבות האירופית האטה בעלייה של מחירי הדירות בשנת 2021. הנציבות תולה את האשמה במשבר הבריאות העולמי שהתרחש בעולם בשל מגפת הקורונה. המשבר לטענתם, פגע בענף התיירות ושוק השכירות לטווח קצר, כאשר קצב הבנייה החדש בפורטוגל הגדיל את היצע הדירות ועלול גם הוא לתרום למגמה זו.

הסיבות להאטה בהתייקרות מחירי הדיור בפורטוגל בשנת 2021 על פי הנציבות האירופית:

  • ההשקעה בבנייה למגורים בפורטוגל המשיכה לגדול במחצית הראשונה של 2020 ולכן היצע השוק צפוי להסתגל בהדרגה למגמת הביקוש, מה שעלול לגרום לירידה במחירים.
  • הירידה בפעילות התיירותית שהביא משבר הקורונה תביא לירידה נוספת של המחירים- "וזאת מכיוון ששוק השכירות לטווח הקצר לא צפוי לחזור לרמתו לפני המגיפה" על פי פרסום הנציבות בסוף נובמבר.

מצד שני, דו"ח זה גם הדגיש את החוסן שגילתה פורטוגל בכל הנוגע לניהול המשבר במדינה בשנת 2020, חוסן שאותותיו ניכרו גם ביציבות של מחירי הדיור בה.

למרות מגפת הקורונה שפגעה אנושות בכלכלה באירופה, רשם שוק הנדל"ן בפורטוגל עליות במחירי הנכסים. על פי לשכת הסטטיסטיקה האירופאית, פורטוגל אף מיצבה את עצמה השנה בין חמש המדינות המובילות בענף הנדל"ן למגורים באירופה ורשמה התייקרות, בזמן ששכנותיה לאיחוד האירופי רשמו האטה בעליית המחירים ואפילו ירידת מחירים ככל שמשבר הקורונה הלך והעמיק. ברבעון השני של 2020 אמנם נרשמה האטה מסוימת בעליית מחירי הדירות, אך עדיין יחסית למדינות האחרות, המשיכה פורטוגל להוביל עליות מחירים במהלך המגיפה, כאשר בין החודשים יולי וספטמבר עלו המחירים. במונחים שנתיים הסתכם הגידול ב-5.5 אחוזים.

מי אלו הערים הכי יקרות בפורטוגל? 

למרות ההאטה בקצב הגידול בערך הבתים בפורטוגל ניתן לראות כי דווקא במחצית השלישית של השנה, בשיאה של מגפת הקורונה, המשיכו לעלות מחירי הדירות בפורטוגל לעומת הרבעון השני. על פי מחקר שערך עיתון הנדל"ן הפורטוגלי אידיאליסטה- האזורים בהם חלו עליית מחירים הגבוהים ביותר בזמן המשבר נרשמו בעיקר במרכז וצפון פורטוגל .

למרות זאת, אזור המטרופולין של ליסבון, עיר הבירה, נותר עדיין האזור היקר בפורטוגל גם לאחר ירידה של אחוז אחד. במקום השני ברשימת הערים היקרות בפורטוגל נמצאת העיר פארו, בירת מחוז אלגרבה שבדרום פורטוגל ובמקום השלישי עיר הנמל פורטו, בירת צפון פורטוגל.

מכאן ניתן להסיק ששנת 2021 צופה הצלחה רבה למשקיעים אשר יחליטו להשקיע בפורטוגל, ומי שיוכל לעשות זאת בקלות יחסית, כמו תמיד, הם אלו המחזיקים באזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

למידע נוסף וסיוע ביחס להשקעות נדל"ן וחיבורים עסקיים >> מוזמנים לשלוח מייל או להתקשר. 

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר