איתי מור: מה באמת קורה עם האזרחות הפורטוגלית החל מ-15 באפריל?

בשורה התחתונה! מהם השינויים לחוק האזרחות הפורטוגלית ומה באמת קורה אחרי ה 15.4???
הסוף לסימני השאלה, הניחושים והספקולציות שקוראים בכל הפורומים, מה באמת צריך לדעת, מה משתנה, מה אפשר ומה אי אפשר בזמן שנותר לנו עד ה 15.4?

איתי מור, מייסד "מועדון הדרכון הפורטוגלי" עונה על כל השאלות. צפו ⇓

"אז חברים יקרים, כמו שאתם יודעים חוק האזרחות הפורטוגלית השתנה. החל מיום שישי האחרון, שפורסם בעצם התיקון לחוק, אנחנו נמצאים בעולם חדש שבו הקריטריונים, התנאים והפרוצדורה משתנים לחלוטין.

אנחנו מדברים בעצם על מספר מועדים: אנחנו מדברים על התקופה הקרובה עד ה-15 באפריל, תקופה נוספת בין ה-15 באפריל עד ה-15 בספטמבר, ותקופה אחרונה לאחר ה-15 בספטמבר. אני כרגע אתרכז במה שקורה עד ה-15 באפריל. בעצם אנחנו נמצאים בסיטואציה שהקהילה היהודית בפורטו כבר איננה מקבלת בקשות חדשות, והקהילה היהודית בליסבון היא הקהילה היחידה שמנפיקה כרגע את האישורים לאזרחות הפורטוגלית. אבל לוחות הזמנים של הקהילה היהודית בליסבון הם מאוד ארוכים. אנחנו מדברים על בקשות מובהקות, על תהליך שלוקח בין שלושה לארבעה חודשים ובקשות מורכבות יותר – תהליכים שיכולים לקחת גם חצי שנה ומעלה.

המשמעות של הדברים שמי שלא הגיש בקשה עד היום, כנראה לא יספיק עד למועד של ה-15 באפריל.

אבל מה קורה ב-15 באפריל? בעצם, עד ה-15 באפריל, אפשר יהיה להגיש בקשות מבלי להוסיף כל תנאי חדש, או כל נתון חדש או כל מידע חדש לתוך בקשת האזרחות שלך כמו שיידרש לאחר ה-15 באפריל. לכן, ההמלצה שלנו שמי שיכול שיגיש למשרד המשפטים את בקשת האזרחות שלו עד ה-15 באפריל כדי להספיק להיכלל בקריטריונים הישנים והמקלים. בהצלחה!"

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר