הילדים שלנו הם האוצר הכי יקר לנו, ואין מצב שנפספס הזדמנות לתת להם את הכי טוב שאנחנו יכולים. כשהם קטנים אנחנו עסוקים בלגונן עליהם, לחנך אותם, וכשהם גדלים ומתבגרים, אנחנו עסוקים בלעזור להם להגשים את החלומות שלהם!

החלטות כמו איפה ללמוד ובמה לעבוד הן חלק ממגוון ההחלטות שעוד יקבלו בחייהם, ואנחנו כהורים, תוהים פעמים רבות כיצד נוכל לעזור להם, להקל עליהם, גם אם אין לנו את עשרות אלפי השקלים לשלם עבור מוסדות לימודים יוקרתיים בארץ או בחו"ל, שהייה ארוכה בחו"ל למטרת טיולים, עבודה או מגורים.

במאמר זה נסביר איך אפשר לעזור לילדינו ולהבטיח להם דרך קלה יותר, לא רק באמצעות אמצעים כלכליים אלא בדרך של הורשת זכויות במדינות האיחוד האירופאי באמצעות אזרחות פורטוגלית לילדים שלה זכאי אחד או שני ההורים.

 

 

מהי זכאות לאזרחות ולדרכון פורטוגלי?

אי שם לפני 500 שנה ממשלת פורטוגל וספרד החליטה לכפות על כל אזרחיה היהודים להתנצר, ומי שלא הסכים? פשוט גורש. אתם מצליחים לתאר לעצמכם מה זה בכלל אומר להיות מגורש? בימינו מצב כזה הוא כמעט בלתי נתפס. היהודים שגורשו נאלצו להתחיל את חייהם מאפס במדינות זרות.

בשנת 2015 פורטוגל עצמה הבינה את משמעות האולטימטום שהציבה, והחליטה לתקן את העוולה על ידי חקיקת חוק שמתיר לצאצאי היהודים המגורשים לחזור למקורות ולקבל אזרחות פורטוגלית.התנאי המרכזי: הוכחת הזיקה לגירוש ספרד ופורטוגל.

מה התנאים להוכחת הזיקה?

  1. קשר לפורטוגל.
  2. קשר ליהדות ספרד.
  3. שם משפחה ספרדי.
  4. המשפחה במקור מאחת המדינות הבאות:

מרוקו – טוניסיה – אלג'יר – לוב – מצרים – סוריה – לבנון – טורקיה – בולגריה – יוון – איטליה

ישראל – הולנד – ברזיל – ארגנטינה – מדינות הבלקן.

*במקרים מסוימים גם עיראק או עדן שבתימן, ואף מדינות נוספות (בהתבסס על שם המשפחה).

הוכחת הזיקה כרוכה בבדיקה שבמהלכה נבחן הקשר שלכם לגירוש ספרד ופורטוגל, תוך בירור שמות המשפחה שלכם ועריכת מחקר גיאולוגי יסודי (כלומר – חקר אילן היוחסין שלכם). במידה ואכן נמצאה התאמה וזכאות להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית ממשיכים לשלבים הבאים. אנחנו במועדון הדרכון הפורטוגלי מבצעים את בדיקת הזכאות הזו ללא עלות ובמהירות יחסית.

קראו כאן  על כל השלבים בהוצאת אזרחות פורטוגלית אירופאית.

מדוע כדאי להחזיק באזרחות פורטוגלית?

  1. אזרחות אירופאית – פורטוגל היא אחת מבין 27 מדינות החברות באיחוד האירופאי. בעלי אזרחות פורטוגלית הינם אזרחים אירופאים לכל דבר ועניין.
  2. מגורים באירופה – בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופאי ולהנות מזכויות סוציאליות כמו קצבאות ילדים, קצבאות עבודה קצבאות בריאות ועוד, בכל אחת מהן.
  3. לימודים אקדמאים – בעלי אזרחות אירופאית זכאים ללימודים גבוהים בסבסוד מלא או חלקי, תלוי במדינה בה בוחרים ללמוד. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים לעומת עלות הלימודים בארץ.
  4. עבודה באירופה – רובנו חלמנו לא פעם על עבודה בחו"ל, היום יותר מתמיד החלום הופך למציאות. בעלי אזרחות אירופאית רשאים לעבוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופאי.
  5. ויזת תייר – בעלי אזרחות אירופאית יכולים לצאת ולהיכנס בקלות מארצות הברית, קנדה ואוסטרליה ללא צורך בהוצאת ויזה תייר.
  6. עסקאות נדל"ן והשקעות – אחד היתרונות הבולטים בהחזקת דרכון אירופאי הוא האפשרות להשקיע בנדל"ן בכל אחת ממדינות האיחוד, מה שהרבה פעמים מוכיח את עצמו כרווחי הרבה יותר מהשקעות הנדל"ן בישראל.

האם גם הילדים של מי שקיבל אזרחות פורטוגלית זכאים לכל ההטבות האלו? התשובה היא "חד משמעית כן!"

אזרחות פורטוגלית אירופאית עוברת באופן אוטומטי לילדים שייוולדו לאחר רישום ההורה כאזרח. אתם מבינים מה זה אומר? יותר לא תצטרכו לדאוג לעתיד ילדיכם במידה והם רוצים לחיות, ללמוד, לטייל ולעבוד במדינות חדשות שמעבר לים, כי בעצם סידרתם את העתיד שלהם!

תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים עד גיל 18

אחרי שהבנתם שהזכויות וההטבות של הורה שהוא אזרח פורטוגלי ושל האיחוד האירופאי עוברות אוטומטית לילדיו, נבחן מהו התהליך להוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים שנולדו לפני שההורים קיבלו אזרחות פורטוגלית וטרם הגיעו לגיל 18.

השלב הראשון – רישום נישואים ברשויות הפורטוגליות

לפני הגשת בקשת האזרחות עבור הקטין, יש לבצע קודם כל רישום נישואים ברשויות הפורטוגליות. רק לאחר רישום זה ניתן להגיש את בקשת האזרחות.

הדבר רלוונטי גם לבקשת אזרחות פורטוגלית עבור בני זוג, שעל שלביה תוכלו לקרוא כאן 

משך הזמן הממוצע להשלמת הרישום הוא שלושה חודשים.

השלב השני  – הוכחת זיקה של הילד הקטין לפורטוגל

לאחר רישום הנישואים, יש להוכיח זיקה של הילד הקטין לפורטוגל, מכיוון שההורים כבר רשומים כאזרחים פורטוגלים, מה שנותר הוא לחזק את הזיקה, זה יכול להיות בין היתר על ידי ידיעת השפה/ לימודים/ תרומה למוסדות המדינה/ מגורים ועוד. אצל קטינים מתחת לגיל 14 ישנה דרישה נמוכה יותר להוכחת זיקה.

*שימו לב!

עד אוקטובר 2022, האזרחות של אחד מההורים הייתה אינדיקציה מספיקה לקבלת אזרחות לקטינים. החל מאוקטובר 22, לאור הקשחת התנאים למגורשי ספרד, החל משרד המשפטים לדרוש אינדיקציות נוספות להוכחת זיקה בהליכי קטינים. אינדיקציות לדוגמה הן: רישום ללימודי פורטוגלי באינטרנט, רישום ללימודים בפורטוגל, תרומה לעמותה ו/או מוסדות בפורטוגל, תמונות מביקורים קודמים בפורטוגל, רכישת נכס בפורטוגל ועוד… כמו כן, חשוב להבין, כי לפקידי משרד המשפטים שיקול דעת בבחינת הבקשה, והם אינם מחויבים להעניק את האזרחות גם למי שמוכיח מספר אינדיקציות. 

מה קורה במידה והגשנו בקשת אזרחות, צירפנו מספר אינדיקציות ובכל זאת סירבו לבקשת האזרחות? 



במקרה כזה יש באפשרותנו לפנות לערכאות משפטיות בפורטוגל על מנת לערער על החלטת משרד המשפטים לסרב לבקשת האזרחות, כמובן שכל פניה כזו כרוכה בהוצ' משפט נוספות ואינה מבטיחה את הצלחת התהליך. במידה והנכם מגישים בקשת אזרחות עבור 2 ילדים ומעלה, כל החלטה כזאת או אחרת, בין אם על ידי משרד המשפטים ובין אם על ידי בית המשפט, אינה מחייבת שתהיה זהה, ושני אחים לאותה המשפחה יכולים לסיים את התהליך עם תוצאה שונה.

בשלב זה יש לבצע רישום של הילד ברשויות הפורטוגליות ולאחר מכן לצרף לבקשת האזרחות לילד את המסמכים הבאים:

  1. תעודות לידה של ההורים (במידה ואחד ההורים אינו רשום כאזרח פורטוגלי צריך לצרף לתעודת הלידה אישור אפוסטיל);
  2. תעודת נישואים עם אישור אפוסטיל;
  3. תעודת לידה של הילד הקטין עם אישור אפוסטיל;
  4. דרכונים של שני ההורים ושל הילד;
  5. ייפוי כוח של עורך דין.

הזמן הממוצע של התהליך לילדים שנולדו להורים שעדיין לא רשומים כאזרחים פורטוגלים הוא כשנה.

השלב השלישי – רישום אחד ההורים

במידה ואחד ההורים לא רשום כאזרח פורטוגלי – מומלץ להתחיל את תהליך הרישום של אחד מבני הזוג רק לאחר רישום הילדים הקטנים כי עצם רישומם מהווה חיזוק של הזיקה לפורטוגל. תהליך זה לוקח בממוצע כשנה וחצי עד שנתיים.

החשיבות של אזרחות פורטוגלית לילדים

כעת, כאשר הבנתם את התהליך ומשך הזמן שהוא לוקח, אנו ממליצים לכם לבדוק אם ואיך אתם יכולים להוציא לעצמכם את האזרחות הפורטוגלית. במידה ולא בדקתם עדיין זכאות לאזרחות פורטוגלית, התחילו לעשות זאת.

במידה והנכם כבר רשומים כאזרחים פורטוגלים ואתם מתלבטים אם לרשום את ילדיכם כבעלי אזרחות פורטוגלית אירופאית, תשאלו את עצמכם: "האם אני רוצה להרגיש בעוד שנה וחצי שפספסתי הזדמנות של פעם בחיים? האם אני רוצה להקנות ולקנות לילדים שלי חיים מלאי אופציות? האם אני רוצה שהילדים שלי יגדלו עם דור שלם שכבר יש לו אזרחות אירופאית ולהם אין? לפני שתשאלו אותנו "למה כן" – תשאלו את עצמכם "למה לא?!"

הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים היא אופציה נגישה לכל כיס. אין צורך לקחת הלוואות, למשכן את הבית או לנקוט בכל פעולה כספית קיצונית אחרת שאולי תידרש מכם בעתיד, על מנת להגשים לילדים שלכם את החלום שלהם. אזרחות פורטוגלית, דרכון פורטוגלי ואירופאי הם תעודות ביטוח שמבטיחות שלילדים שלכם תהיינה יותר דלתות פתוחות.

מדוע להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים עם מועדון הדרכון הפורטוגלי?

מועדון הדרכון הפורטוגלי הוקם ע"י איתי מור, עורך דין בעל תואר שני במנהל עסקים, לאחר שמילא תפקידים בכירים בחברות הייטק ובמשרדי עורכי דין מסחריים. ב-2015, עם היוודעו על התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי שמכוחו ניתנת האזרחות הפורטוגלית, איתי מור קיבל בעצמו את האזרחות והדרכון הפרטיים שלו ומאז הכל היסטוריה. הוא התאהב בפורטוגל ובמשך השנים רקם קשרים עסקיים וחברתיים עם גורמים ממשלתיים, הקהילה היהודית ואנשי תפעול ואדמיניסטרציה מקומיים בפורטוגל שמייצרים הליך חלק ומהיר.

איתי מור הביא איתו לתחום הדרכונים הפורטוגליים את הניסיון הניהולי שלו בחברות הייטק וכך הוא מנהל את מועדון הדרכון הפורטוגלי: במקצועיות, דיוק, חדשנות, וגישה בינלאומית פרואקטיבית שהביאה אותו להקים גם את התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל".

אם הרבה חברות התגלגלו לשירות הדרכונים הפורטוגלים "על הדרך" כחלק מתוך מגוון שירותים שהם מספקים ללקוחותיהן, אצלנו הטיפול באזרחות פורטוגלית והוצאת דרכון פורטוגלי זה השירות המרכזי, לאחר שאיתי בחר להתמקצע בכל הקשור לפורטוגל 360 מעלות. המקצועיות היא החובה שלנו קודם כל לערכים שלנו, ומשם גם ללקוחות שלנו.

התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל"

כחלק מתהליך ההתמקצעות הבלתי פוסק של איתי מור, הוא החליט להעשיר את הידע שלו על בסיס קבוע לא רק בכל הקשור לדרכונים הפורטוגלים, אלא גם בכל הקשור לפורטוגל בכלל. מתוקף כך איתי בחר לייסד ולכהן כיו"ר התנועה הציונית "מעבר לקשת פורטוגל", תנועה שמהווה גשר בין ישראל לפורטוגל ועוזרת להתחבר מחדש למורשת הפורטוגלית, באמצעות פעילות בלתי פוסקת: פוליטית, חברתית ומסחרית. התנועה מונה חברים מישראל וחברים מהקהילה היהודית הבינלאומית ונמצאת בקשר שוטף עם הקהילה היהודית בפורטוגל.

הספקטרום הרחב שדרכו איתי מכוון את פעילות מועדון הדרכון היא שמבטיחה ללקוחות המועדון שירות ראשון במעלה A-Z ומותאם אישית – כל אחד בהתאם לצרכיו: הוצאת אזרחות אישית, משפחתית, באמצעות מגוון רחב של אשרות ולא רק דרכונים (למי שאינו זכאי או שאינו יכול לחכות את משך הזמן הדרוש לשם הוצאת הדרכון), חיבור להשקעות מניבות: נדל"ן ו/או הון ועוד.

בקיאות בפורטוגל על כל היבטיה

איתי מור יכול להסביר בקלות ובבהירות כל דבר שקשור לאזרחות פורטוגלית לבני המשפחה ולא רק. חברתינו שירות בכל התחומים שקשורים לפורטוגל: השקעות הון, נדל"ן, היבטים משפטיים ומסחריים, עבודה וזיקה בינלאומית של פורטוגל. לנו יש את מה שאין להרבה נותני שירות בתחום – הידע בכל הנושאים הנ"ל והחיבור לפורטוגל.

מעבר להליך העיקרי של הוצאת אזרחות פורטוגלית, אנחנו מטפלים באשרות נוספות כמו ויזת סטודנט, ויזת עבודה, ויזת סטארט אפים ועוד. אלה ויזות שמתאימות שרוצים ליהנות מהאפשרויות של לימודים, עבודה והקמת עסק בפורטוגל אבל אינם זכאים, או שטרם קיבלו לידם את הדרכון, והזמן דוחק בהם.

כל העדכונים בהליך – עלינו!

מועדון הדרכון הפורטוגלי דוגל בערכים כמו מקצועיות, אחריות, שירותיות, שקיפות ופרואקטיביות. זה אומר שאתם לא צריכים לפנות אלינו כל הזמן כדי לבדוק מה קורה עם הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית שלכם ושל ילדיכם.

אנחנו דואגים לעדכן אתכם בכל דבר הן באופן אישי באמצעות צוות החברה והן בזכות מערכת ההתראות שלנו- מערכת אוטומטית, ששולחת לכם התראה על כל דבר שקורה בהליך הוצאת הדרכון שלכם. כלומר, לא רק שלא תהיו "תלויים באוויר", ולא רק שלא תצטרכו כל הזמן ליצור איתנו קשר ולבדוק מה קורה, אתם תקבלו מאיתנו הודעות שוטפות על מצב התיק שלכם וההתקדמות שלו.

מה כלול בשירות שלנו?

  1. ליווי אישי וצמוד של מומחים מקצועיים מישראל ומפורטוגל מתחילת התהליך ועד סופו.
  2. הפקת מסמכים ממשרד הפנים (תעודות לידה, תמציות רישום, מסמכי זיקה) ככל הנדרש.
  3. הנפקת תעודת יושר קונסורית מישראל
  4. תשלומי אגרות, אפוסטיל, תרגומים ושילוחים בין הרשויות בארץ ובפורטוגל.

הבידול שלנו

  1. אנחנו מתחייבים לשקיפות מקסימאלית לטוב ולרע, לכל אורך הדרך!
  2. אנחנו מעניקים לכל מבקש/ת אזרחות יחס אישי וזמינות מרבית מצוות החברה המטפל בבקשה (בנייד האישי)
  3. לא סתם אמרנו שאזרחות פורטוגלית לילדים היא אופציה לכל כיס. פריסת התשלומים כל כך נוחה שכל אחד יכול להרשות לעצמו את האזרחות, ואת היתרה משלמים עם קבלת האזרחות!
  4. יש לנו גם צוות מקומי בפורטוגל שמשמש כעיניים שלנו על הבקשה שלך גם שם, עד לקבלת האזרחות.
  5. אם תצטרכו אח"כ שירות נוסף בפורוטוגל, חוץ מאזרחות לבני המשפחה, נדע לספק לכם גם אותו! רכישת נדלן, תהליכי רילוקיישן, נישואים אזרחיים ועוד.

איך מתחילים?

עם 4 מסמכים שמסכמים את כל עבודת הניירת שלך בתהליך:

  1.  דרכון סרוק
  2.  תעודת זהות + ספח
  3.  חשבון חשמל/ארנונה/טלפון
  4.  כתובה/תעודת נישואין של המבקש/הורים/סבים

* כל השאר – עלינו*

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר