עסקים בפורטוגל

תיירות, טקסטיל, ייבוא חקלאי ועוד! פורטוגל היא מדינה ששווה מאד לבדוק את האפשרות לשלב בפעילות העסקית שלכם, תלוי כמובן בתחום העיסוק ובשאר מאפייני העסק. בעמוד שכאן נשפוך מעט אור על תחומי העסקים הרלוונטיים, וככל שתתעניינו במידע נוסף נשמח לספק לכם אותו בהרחבה.

באופן כללי ניתן לומר שפורטוגל מקבלת בסבר פנים יפות את כל מי שרוח יזמית זורמת בעורקיו ומחפש הזדמנויות חדשות ומרתקות מעבר לים. בשנים האחרונות פורטוגל עושה את כל מה שביכולתה כדי למשוך אליה בעלי עסקים זרים, חברות ומשקיעים ואכן, כתוצאה מכך, יותר חברות מעבירות את מרכז עיסוקן לפורטוגל או מקימות עסק בפורטוגל, בין היתר בגלל סוגיית המס המשתלמת.

בהמשך נסביר מתי קיימת כדאיות לנהל עסקים בפורטוגל, נתאר את הכלכלה בפורטוגל, קשרי המסחר בה, תחומי העיסוק שבצמיחה וכיצד מומלץ לעשות עסקים בפורטוגל

מדוע כדאי לעשות עסקים בפורטוגל

בפורטוגל קיימים תנאים מעולים לעסקים. התשתיות הן תשתיות מעולות והטופוגרפיה מאפשרת ורסטיליות לעסקים שונים, במיוחד בעולמות של תיירות, תעשייה וחקלאות. עלויות התפעול נמוכות והקרקע היא יחסית זולה וקל לעבוד איתה באקלים נוח מאוד. מדובר במדינה מערבית עם אוכלוסייה משכילה, אך עם מאפיינים רבים שמזכירים את ישראל מלפני 30 שנים. כלומר, יש המון הזדמנויות עסקיות ומקומות להיכנס אליהם, במיוחד למיזמים מודרניים וטכנולוגיים. יזמים שמגיעים מישראל לפורטוגל, ומשחקים נכון לפי כללי המשחק של פורטוגל, פשוט יפרחו!

בפורטוגל ובאיחוד האירופי ישנם הרבה מאוד מענקים ותמריצים לעסקים שמומלץ לבדוק כי יש להם אינטרס משותף לפתח את הסקטור העסקי,לחזק את הכלכלה ולייצר מגוון של יוזמות ועסקים.

מעבר לכך קיימות הטבות מס, לדוגמא באי מדיירה שמוגדר כאזור סחר חפשי באיחוד האירופי, קיים מרכז עסקים בינלאומי שמהווה מוקד משיכה למשקיעים בינלאומיים. בשנת 2020 ההכנסות שהתקבלו במדיירה מגופים שאינם תושבי פורטוגל חויבו בשיעור של 5% בלבד.

למי שהופך להיות תושב פורטוגל חדש מומלץ לבדוק את תכנית NHR המעניקה פטור ממיסוי לעשר שנים.

כלכלה בפורטוגל

פורטוגל חוותה משבר כלכלי גדול ב-2008. ב-2012 האיחוד האירופאי נתן לה חבילת הצלה ויחד איתה הגיעו גם הרבה דרישות להתייעלות במשק ולקיצוץ בתקציבים שונים, בעיקר מהמגזר הציבורי. הדבר הזה יצר קושי גדול מאוד במדינה והטיל הרבה גזרות על "האנשים הפשוטים". כתוצאה מכך פורטוגל חוותה הגירה שלילית עד כדי כך, שבעשור האחרון אוכלוסיית פורטוגל ירדה ב-2% וכיום היא מונה כ-10 מליון איש.

ב-2012 הממשלה הבינה שהכוח הכלכלי מגיע מיזמים ומשקיעים שמגיעים מחוץ לפורטוגל והתחילה לקדם חקיקה שכל מטרתה היא להכניס כספים זרים ופעילות זרה לתוך פורטוגל. בשש השנים האחרונות אנחנו רואים בסקטורים השונים צמיחה גדולה, במיוחד בכל מה שקשור להשקעות שונות, גם בשוק ההון, אבל נראה שבמקום הראשון נמצאות השקעות הנדל"ן. מעניין לציין כי המשקיעים הזרים מגיעים מכל העולם – סין, הונג קונג, מדינות ערב, ברזיל, טורקיה, דרום אפריקה ומדינות אפריקה מגיעים ומשקיעים בכל רחבי פורטוגל.

תחומי עסקים שמתפתחים בפורטוגל

משנת 2017 הסקטור שחווה צמיחה גדולה מאוד בעקבות שינויים רגולטיביים הוא עולם הקנאביס. ישנן גם מספר חברות ישראליות שפועלות היום בפורטוגל בתחום זה, כפי הנראה בעקבות הדרך שסללה חברת טילריי Tilray, ובכל מקרה אין ספק כי התחום צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות. לשמחתנו, זכינו להעניק ליווי מקצועי לחלק מהחברות הישראליות העוסקות בתחום.

קשרי ותחומי מסחר

הכלכלה הפורטוגלית מתבססת במידה רבה על חקלאות ועל מסחר דרך הים, בזכות רצועת החוף הבלתי נגמרת של פורטוגל, המשתרעת על פני 28,000 מ"ר.

בין ישראל לפורטוגל קיימים יחסי מסחר מזה שנים. מפורטוגל לישראל באופן סיסטמטי וקונטיסטנטי מייבאים עצים ומוצרי טקסטיל, מוצרי חקלאות (ב-2020 ייבאו ביצים מפורטוגל לישראל). גם תחומים ימיים מפותחים כקשרי מסחר, תחומי הספנות, מדעי הים וטכנולוגיות שקשורות לים.
בשנים האחרונות החל להתפתח מסחר בתחומי ההייטק. יש מעט שיתופי פעולה בקונטקסט הבטחוני, בעיקר בהקשר לצי ולמשטרה הימית בפורטוגל.

תיירות

אחד הסקטורים הדומיננטים בפורטוגל שמהווה 20% מהתוצר הגולמי הלאומי הוא סקטור תיירות שכולל מלונאות, מסעדות, אטרקציות וכו'. בשנת הקורונה הסקטור הזה נפגע קשה מאוד, בדיוק כמו בכל העולם, אבל הציפייה היא שבשנים הקרובות תהיה קפיצה גבוהה משמעותית מאוד ולכן נוצרו הרבה הזדמנויות חדשות, כמו מלונות ואטרקציות למכירה, פתיחה של מסעדות חדשות ועוד.

עסקים באוריינטציה יהודית

לאור הגידול באוכלוסייה היהודית בפורטוגל והעובדה שהאוכלוסייה גדלה מ-600 לכ-10,000 אנשים מתחילה לעלות הדרישה לעסקים באוריינטציה יהודית, כמו מלונות ומסעדות כשרות, מזון כשר. זהו תחום חדש שלא הייתה דרישה אליו עד כה וכיום יזמים מקימים עסקים באוריינטציה זו.

מדוע לעשות עסקים בפורטוגל בליווי מקצועי שלנו?

יש הבדל בין לנהל עסקים בפורטוגל לבין לנהל את אותם העסקים בדיוק בישראל. התרבות היא תרבות שונה, מנטליות עבודה היא שונה והניהול יכול להיות מורכב מאוד. לכן ההמלצה הפרקטית היא להיעזר בגורמים שמכירים את התרבות המקומית ויודעים לעבוד איתה וכיצד להניע את הגורמים המקומיים לפעולה. התהליכים בפורטוגל יכולים להיות פשוטים או מורכבים, תלוי האם אתם נעזרים בגורמי מקצוע שניתן לסמוך עליהם.

כמי שמנהלים קשרים מסחריים ועסקיים עבור עצמנו ועבור אלפי לקוחותינו, נשמח לעמוד לרשותך בכל עניין, מרמת הייעוץ ועד רמת הליווי המלא A-Z.

ניתן ליצור איתנו קשר לפרטים נוספים.

מאמרים נוספים

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר