תחשבו על הרגע הזה שבו אתם או בני הזוג שלכם מקבלים הצעה מטורפת, אבל אתם לא יכולים לקבל אותה, כי היא כרוכה במגורים מעבר לים…לעומת זאת, כמה כיף זה יכול להיות, שיש לשניכם חופש תנועה מוחלט, אתם יכולים לעבור, לגור, ללמוד, לעבוד – לעשות כל מה שאתם רוצים, איפה שאתם רוצים, שניכם ביחד.

אם גם אתם רוצים לוודא שכל האפשרויות שלכם פתוחות, גם עבורכם, וגם עבור הילדים שלכם, במיוחד בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים, התחילו בלבדוק האם גם לכם קמה הזכות של הוצאת אזרחות פורטוגלית אירופאית. ואם כבר הוצאתם דרכון פורטוגלי איתנו או נמצאים בהליך הוצאת דרכון, וודאו שגם בני הזוג שלכם נהנים מחופש התנועה שלכם, ותדאגו גם להם ולילדים שלכם.

בעמוד זה נסביר על תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לבני זוג.

על תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים קראו כאן. על פי תקנות החוק הפורטוגלי צאצאי מגורשי ספרד זכאים לבקש אזרחות רק אם הם מעל גיל 18. לפיכך, רבים תוהים אם ילדיהם ובני הזוג שלהם גם יהיו זכאים לדרכון פורטוגלי. אם כבר קיבלתם את הדרכון הפורטוגלי המיוחל, תוכלו להגיש בזכותו בקשות נפרדות עבור ילדיכם הקטינים ובני הזוג שלכם. אם אתם נשואים מעל 3 שנים ויש לכם ילדים משותפים, מדובר בהליך פשוט ומהיר יחסית. 

מדוע כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית לבן זוג?


אם אתם עדיין לא בשלב תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית או לא בטוחים למה כדאי לכם להתחיל את התהליך, אז נוסיף ונאמר שאתם לא רק פותחים לעצמכם אפשרות לעבוד, ללמוד או לגור בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, אלא אתם פותחים לעצמכם כתא משפחתי את ה-דלת לשאר הדלתות. כמשפחה תוכלו להנות מהאפשרות לרילוקיישן (אפילו זמני) בכל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופאי – כל אחת!

תוכלו לעבוד בחופשיות באירופה ולהנות מתנאים סוציאליים מלאים בלי לחשוש מרשויות ההגירה. ואם זה לא מספיק אז עם הדרכון האירופאי אין יותר צורך לקבל או להאריך ויזה לארצות הברית, אפשר פשוט לטוס עם הדרכון שלכם. לאנשי העסקים שבניכם, ניתן להשקיע בקלות בעסקים ובנדל"ן במדינה כאזרח ולהנות מאפשרויות של מימון בנקאי ומשכנתאות. והכי חשוב שתוכלו להנות מכל הטוב הזה ומעולם מלא אפשרויות – ביחד כמשפחה!

השלבים ומשך התהליך להגשת בקשת אזרחות פורטוגלית לבני זוג

חוק האזרחות בפורטוגל קובע כי כל מבקש שסיים את תהליך האזרחות וקיבל את תעודת הלידה הפורטוגלית יהיה רשאי להגיש בקשת אזרחות עבור ילדיו הקטינים ו/או בן זוגו. בתהליך זה יש מספר שלבים. שימו לב שהשלבים מתייחסים ללמי שנשוי מעל לשלוש שנים ויש להם ילדים משותפים. אם אין לכם ילדים משותפים, עליכם להיות נשואים לפחות שש שנים.

השלב הראשון:

לפני הגשת בקשת אזרחות עבור קטין או בני זוג, יש לבצע קודם כל רישום נישואים ברשויות הפורטוגליות ולהוכיח נישואין מעל 3 שנים. רק לאחר רישום זה ניתן להגיש את בקשת האזרחות. משך הזמן הממוצע להשלמת הרישום הוא שלושה חודשים.

בשלב זה עליכם לצרף מספר מסמכים: 

  • תעודת נישואין מתורגמת לפורטוגזית וחתומה ע"י נוטריון;
  • תעודת לידה מתורגמת לפורטוגזית וחתומה ע"י נוטריון;
  • מסמך ייפוי כוח מעורך דין.

השלב השני:

הדרישה העומדת בבסיסה של בקשת האזרחות עבור בן זוג ו/או קטין, היא להוכחת הזיקה של מי מהם לפורטוגל. הזיקה המרכזית עליה מבססים את הבקשה היא בעצם ההורה או בן הזוג שכבר רשום כאזרח פורטוגלי, לכן בשלב הזה, כל שנותר לעשות זה לחזק את הזיקה. האפשרויות העומדות בפנינו לחיזוק הזיקה הן בין היתר על ידי ידיעת השפה / לימודים /תרומה למוסדרות המדינה/ מגורים ועוד.

השלב השלישי:

רישום של אחד מבני הזוג כאזרח פורטוגלי – מומלץ להתחיל את התהליך רק לאחר רישום הילדים הקטנים כי עצם רישומם מהווה חיזוק של הזיקה לפורטוגל. תהליך זה לוקח בממוצע כשנה וחצי עד שנתיים.

אזרחות פורטוגלית לבני זוג ידועים בציבור

במידה והנכם רשומים כידועים בציבור או לא נשואים בדרך הרשמית, עדיין ניתן להוציא אזרחות פורטוגלית לבן הזוג. גם במקרה זה על הזוג להיות ידועים בציבור מעל 3 שנים ולהגיש בקשה לבית המשפט הפורטוגלי. המסמכים הדרושים לשם כך הם ייפוי כוח של עורך דין, העתק של הדרכון של בן הזוג ומסמך רשמי של המדינה שמאשר שהנכם ידועים בציבור. תהליך זה נמשך בממוצע בין 6-12 חודשים. 

במקרה של נישואים אזרחיים השלבים הם דומים. המסמכים שתדרשו להציג הם:

  • תעודת נישואין פורטוגלית (לאחר שקיבלתם אותה בשלב הראשון);
  • תעודת לידה של בן/בת הזוג מתורגמת לפורטוגזית וחתומה ע"י נוטריון;
  • העדר רישום פלילי של בת\בת הזוג מהמדינה שבה הם מתגוררים או נולדו וכן בכל מדינה אחרת שבה הם מחזיקים באזרחות;
  • העתק דרכון של בן/בת הזוג;
  • העתק מאושר בפורטוגזית של ילד משותף;
  • הצהרה של בן הזוג שמחזיק באזרחות פורטוגלית שבני הזוג חיים ביחד;
  • ייפוי כוח מעורך דין.

הוצאת אזרחות פורטוגלית לבני זוג איתנו

חברת "מועדון הדרכון הפורטוגלי" נוסדה ע"י איתי מור, עורך דין בעל תואר שני במנהל עסקים המתמחה בפורטוגל. החל מבקשות אזרחות, ועד לתהליכי רילוקיישן ונדל"ן בפורטוגל. לאורך השנים חברתינו צברה ניסיון רב בתחום האזרחות הפורטוגלים, תוך למידת הדין הזר המקומי, פיתוח קשרים והתמקצעות בתהליכי המשך. הצוות שלנו מיומן לטפל בכל סוגי בקשות האזרחות החל מבקשות פשוטות ועד לבקשות מורכבות או כמעט בלתי אפשריות וכל זאת תוך מתן מענה אישי, מהיר ושקוף ללקוחות שלנו.

הניסיון והידע שצברנו בדרך בשילוב עם הצוות המקצועי שלנו זה מה שמאפשר לנו להגדיל את סיכויי ההצלחה של תהליכי האזרחות, רילוקיישן וההגירה לפורטוגל עבור מגוון לקוחותינו.

מה כלול בשירות שלנו?

  • ליווי אישי וצמוד של מומחים מקצועיים בישראל ובפורטוגל מתחילת התהליך ועד סופו.
  • הפקת מסמכים ממשרד הפנים (תעודות לידה, תמציות רישום, מסמכי זיקה) ככל הנדרש.
  • הנפקת תעודת יושר קונסורית מישראל
  • תשלומי אגרות, אפוסטיל, תרגומים ושילוחים בין הרשויות בארץ ובפורטוגל.

למה כדאי לבחור בנו?

  • כי אנחנו מתחייבים לשקיפות מקסימאלית לטוב ולרע, לכל אורך הדרך!
  • כי אנחנו מעניקים לכל מבקש/ת אזרחות יחס אישי וזמינות מרבית מצוות החברה המטפל/ת בבקשה (בנייד האישי)
  • כי פריסת התשלומים כל כך נוחה שכל אחד יכול להרשות לעצמו את האזרחות, ואת היתרה משלמים עם קבלת האזרחות!
  • כי יש לנו גם צוות מקומי בפורטוגל שמשמש כעיניים שלנו על הבקשה שלך גם שם, עד לקבלת האזרחות.
  • כי אם תצטרכו אח"כ שירות נוסף בפורוטוגל, חוץ מאזרחות לבני המשפחה, נדע לספק לכם גם אותו! רכישת נדל"ן, תהליכי רילוקיישן, נישואים אזרחיים ועוד.

איך מתחילים?

עם 4 מסמכים שמסכמים את כל עבודת הניירת שנדרשת מכם בתהליך:

  1. דרכון סרוק
  2. תעודת זהות + ספח
  3. חשבון חשמל/ארנונה/טלפון
  4. כתובה/תעודת נישואין של המבקש/הורים/סבים

 * כל השאר – עלינו

יש לכם שאלות?

פנו אלינו כעת!

072-395-1339
דילוג לתוכן
Thanks! We'll contact you soon.

צרו קשר